|
| BILLIGT SVEJSE ANLÆG Fra : bygningsmaler | Vist : 9725 gange 100 point Dato : 28-01-08 17:53 |
|
Hej,
er der nogle herinde der kan fortælle mig, om den her svejser kan bruges til at svejse i karosseri plade og i det hele taget alt på en bil
CO2 SVEJSER
230 VOLT – I nyt elegant design
En fantastisk nyhed. Nu kan man svejse med CO2
uden brug af flaske ved anvendelse af en special svejsetråd.
Tekniske data: 230 volt
Strømstyrke: 4
Effektforbrug: max. 3,6 K.w.
Styrke: 50-120 amp.
Mål: 420 x 240 x 370 mm
Vægt: 19,8 kg
NYHED: Uden brug af flaske
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 28-01-08 17:57 |
|
Tjaeh. Til mindre reparationer kan den vel nok anvendes, men hvis du påtænker noget i stil med en større rustrenovering, skal du nok beregne nogle pauser. De små værker kan som regel ikke holde til længerevarende belastning. Personligt ville jeg vælge noget flerfaset på minimum 160 ampere, men alt efter behov.........
(Prisen er også tilsvarende noget højere )
| |
| Kommentar Fra : disken_69 |
Dato : 28-01-08 18:00 |
|
Hvis du tænker på den fra H Nyborg
er den såmænd udmærket, dog bliver den MEGET hurtigt varm
og slår varme relæet til.
Den brænder også hurtigt hul på almindelig plader.
Så det skal tages over mange gange, hvis du svejser lange træk.
| |
| Kommentar Fra : disken_69 |
Dato : 28-01-08 18:03 |
|
Bruger selv en elektrode svejser, og den kan klare ca 4 - 1,5mm
elektroder, før den melder pas.
Du kan sætte en blæser på den, så kan den køre LIDT længere.
| |
| Kommentar Fra : disken_69 |
Dato : 28-01-08 18:06 |
|
Citat Bruger selv en elektrode svejser, og den kan klare ca 4 - 1,5mm
elektroder, før den melder pas. |
Men syntes den er nemmere at bruge,
da du kan bruge en 3mm elektroder, på minste styrke
og svejse lange træk, uden at brænde igennem.
| |
|
nej, jeg mener da heller ikke at en elektrode svejser,kan bruges til karosseri plade ,så skal man da hvist være top professionel
| |
|
Min erfaring - Jeg laver jo mest rust i Taunus'er, så der kan være en del - Dem uden gas og dem der kun kører på 220V, de er INTET værd.
Jeg brugte selv kun 2500kr på en god brugt migatronic svejser, det virker. Esab skulle efter smedens anvisning også være godt, men jeg har aldrig prøvet sådan en.
| |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 28-01-08 21:02 |
|
har selv haft en af de billige uden co2
de er faktisk rimelige til at svejse i plader op til max 2 mm , men du skal være meget forsigtig med ikke at bukke slangen , samt maskinen skal stå tørt og varmt hele året
du skal ikke svejse ret meget før det kan betale sig at købe en bedre maskine med co2 , den tråd der bruges til co2fri svejsning koster ca 9 gange så meget som alm tråd , og de helt billige svejsere holder ikke ret længe , så kan de ikke trække tråden frem mere
køb hellere en brugt af en bedre kvalitet , det kan bedre betale sig , og kan fås til næsten samme pris som en ny hobbysvejser
| |
|
Citat Min erfaring - Jeg laver jo mest rust i Taunus'er, så der kan være en del - Dem uden gas og dem der kun kører på 220V, de er INTET værd. |
FUK OPEL +dig_______
Citat En elektrode svejser kan vel ikke svejse i karosseri plade? |
SGU da bedre en den der UNDER TILBUD
Hvis BILEN ikke er gennem rådden_ err elektrode- svejser
bedre end ______?`???
+/ - hvor du vil svejse, men går ud fra at du tømmer bilen
for BRANDFARLIGT
Har som sagt selv brugt den billege fra H Nyborg
Ellers er I BARE FOR GODT forvænnet
ellers brug CO/2
| |
|
Citat CO2 SVEJSER
230 VOLT – I nyt elegant design
En fantastisk nyhed. Nu kan man svejse med CO2
uden brug af flaske ved anvendelse af en special svejsetråd.
Tekniske data: 230 volt
Strømstyrke: 4
Effektforbrug: max. 3,6 K.w.
Styrke: 50-120 amp.
Mål: 420 x 240 x 370 mm
Vægt: 19,8 kg
NYHED: Uden brug af flaske |
Men at GABE over at det skulle VÆRE EN H N
model- LINK PLEASE_
ludere kan fåés til mindre penge _______samme sted fra
| |
|
BTW_min svejser kan brænde 3mm tråde med KUN 55 amp / 220 volt
Men at fyre en ½ mm tråd af med samme styrke = LIG STORT hul
| |
|
I min verden er at lave rust lig med at skære det rustne væk og svejse et nyt stykke tilpasset plade i.
@Sunowich - 203 v ???
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 29-01-08 19:31 |
|
En elektrodesvejser, vil ikke være velegnet, da elektroderne har det med at varme stedet op i så stort et område, at der er risiko for at pladen bliver levende og render sin vej.
CO² er den mest anvendelige til formålet. - Den med flaske er bedst, da gassen beskytter det svejsede område, umiddelbart efter svejsningen. - Svejseren uden flaske, benytter turbotråd, hvor gassen er indlagt i tråden. Den beskytter også, men konsentrasionen af gas er væsentlig mindre.
Det som ofte er problemet, at der svejses udendørs hvor det kan blæse, eller hvor der er gennemtræk eller kraftig udsugning. - Hvis gassen omkring svejsestedet forsvinder for hurtigt, vil svejsningen ikke have den kvalitet som var tiltænkt.
De små svejsere med turbotråd og dem med CO² vil i de fleste tilfælde være ok, da man ikke, eller sjældent laver de lange svejsninger. For hvis man laver en fuldsvejsning i karosseriplade, vil man ofte opleve at pladen slår sig. (For det er vel egentlig buler og skader man vil reparere, og ikke lave nye buler)
| |
|
det er en højre bagvange på en ford siera stationcar det drejer sig om, så det du siger er altså at det er den ikke god til da den skal fuldsvejses ,det er ca. en meter i hver side af vangen,jeg har fået at vide den skal fuld svejses,det er måske forkert ?
| |
|
Fra fabrikken er en vange da kun punkt svejst på. Du kan se hvordan den er hæftet på når du afmonterer vangen.
Det er en rigtig god forklaring severino fremlægger.
Hvis noget skal fuld svejses er det typisk fordi det skal være tæt, der bruger de fleste metoden med at punktsvejse og derefter bruge karosseri kit, for at gøre samlingen tæt. Det gør jeg også selv, og syns folkene har da til dato aldrig kommenteret mit svejse arbejde.
Det eneste der skal fuldsvejses ved en vange, er samlingen af vange stykkerne.
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 30-01-08 09:38 |
|
Hey bygningsmaler
Jeg kan forstå både fra dette men også din anden tråd at du ikke har svejset før og den opgave du skal igang med er en møgopgave for en nybegynder Du skulle jo som vi andre (ihvertilfælde mig )have været på svejseskole/kursus som minimum inden du skal kaste dig i lag med svejsning Ligesom vi andre ikke kan dine trix og erfaringer ang maling .Derfor tænker jeg,hvoffor ikke bytte arbejde med en Paldesmed/mekaniker eller svejser med erfaring som gerne vil have spartlet /malet eller what ever sit hus af en (tror jeg dygtig )bygningsmaler ??
Det var bare lige en ide je lå og tænkte på
Mvh SuneFisken med snue
| |
|
Jeg har ikke været på skole
| |
| Accepteret svar Fra : severino | Modtaget 50 point Dato : 30-01-08 23:44 |
|
Citat vurdering............. det tastatur eller er det mig |
Jeg tror ikke tasteturet fejler noget
Det er nok få centimeter før det går galt
Til almindeligt hobbybrug er et 220 volt anlæg i reglen nok!
Til tykkere emner vil en elektrodsvejser være at fortrække!
Et svejsekursus er ikke af vejen, og man kan da også lære nogle gode fif.
Hvis man er hjemmelært, eller forsøger, skal man nok starte med at svejse på noget skrot, så man får rutinen (Måske bliver du en ny Robot Jacobsen)
Han har jo skrotbunker mange steder i Danmark!
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|