/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pris på batteri
Fra : hawaii7
Vist : 1147 gange
100 point
Dato : 20-01-08 10:13

Jeg har for nydelig fået sat et nyt batteri i en Citroen Jumper 2,8 HDI, da den pludselig var helt død. Jeg sagde til værkstedet at nu er prisen vel den samme som i et supermarked.
Han grinte og sagde at vores er meget bedre.
Så kom regningen og jeg syntes sku det er dyrt. Jeg kan ikke finde nogle priser på nettet på den type batteri der er sat i. Måske er der her en KANDU´er der kan eller kender typen.
På regningen står ØKO POWER og det er 95 AH 1416,00 kr,
Batteri miljø 160,00 kr. så ialt for et skide batteri 1576,00 kr.
Er det type så meget bedre end andre? eller koster de bare det?

hilsen en fattig mand
hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-01-08 10:20

Jeg glemte i farten at skrive at prisen var uden moms.

hawaii7

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-08 10:37

Kender ikke lige det batteri du har fået sat i men det er da helt sikkert at du ku ha fået det til en trediedel i Biltema eller lignende forretninger med moms og den der afskaffelses pris hmmm man ku selv meget forsigtigt og med sikkerhedsbriller aftappe vædsken (som jo er fortyndet svovlsyre) og derefter fået ca 40,-for det hos en produkthandler eller afleveret det gratis på genbrugsstation

God søndag mvh SunoFisken

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-08 10:40

Ps hvor man også kan afleverer aftappet væske af forskellig art der skal bare stå på dunken/flasken hvad den indeholder

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-01-08 10:54

Det er ikke kun batterier, men stort selt alt som mange bilværksteder tager sig en grov fortjeneste på.

Problemet med at købe batteri på et værksted er at det som regel også er forkert behandlet og derfor holder dårligt.
Din garanti er derfor vigtig.
Oofte er der på siden en mærkat , som skal være udfyldt af forhandleren. Se efter det.

Når det går galt med værkstedsbatterierne, er det fordi de ikke tåler at stå ret længe på lager med væske og uden opladning.
Andre tages tørre hjem og påfyldes syre på værkstedet. Så er det meget vigtigt for holdbarheden at de lades op over adskillige timer inden de sættes i bilen . Det tror mekanikkerne ikke på , selv om det er en betingelse for batterifabrikantens garanti. Bbatteriet bliver aldrig opladet ordentligt i bilen alene.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 20-01-08 10:58
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-01-08 11:40

Det tror jeg da, - det er prisen man skal regne med. Det er et temmeligt stort batteri, og ikke et standard, som massefremstilles, - som 60 AH batterier. ligeledes skal de skaffe sig af med det gamle batteri, og der bliver brugt tid på afmontering og montering, samt brugt tid til komminikation med kunden.
Hav du bare tillid til værkstedet, du kan ikke købe dette batteri i supermarkedet.

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 20-01-08 13:30

Tak for svaret Stouenberg. Jeg skal nok bare betale og se glad ud.

Med venlig hilsen
hawaii7