/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kan en ophugsbil blive indreg?
Fra : danh
Vist : 935 gange
100 point
Dato : 19-12-07 20:50

Hej har set man kan købe en masse biler hos ophugger som man skal lave lidt ved før de er køreklar men kan det lade sig gøre altså få den med plader på igen ? mvh dan

Kommentar
Fra : janik

Dato : 19-12-07 21:04

Ja det kan du godt du skal bare til syn og registring ved politiet.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 19-12-07 21:11

hvis du er intreseret har jeg PT en stående vi tig pladerne af i sidste uge
en bil der køre godt , og ikke så dyr at få synet hvis du selv kan lave den
det dyreste ved de ting der skal laves er arbejdslønnen , stumperne vil nok koste et par tusinde kr , så kan du selv , kan du få en billig og god bil

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-12-07 21:19

Ta til sverige køb de dyre biler som reservedele.
Det lader sig gøre hvis du saver en bil midt over.
Det kan ikke gøres billigere.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-12-07 21:29

Nej, det kan du ikke, for på de biler er registreringsattesten afleveret hos centralregistreret, og bilerne er der blevet pillet ud af centralregisteret som værende ophuggede, og der er som regel udbetalt ophuggerstøtte på dem....så de "eksisterer" ikke mere.....

Mange af dem kan også være importerede fra udlandet, hvor der ikke er betalt registreringsafgift, og derfor har der aldrig været danske papirer på dem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-12-07 21:30

Der hentes masser af halve biler i sverige.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 19-12-07 21:36

dova jeg kender flere der har gjort netop det

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 19-12-07 21:36

teil>>prøv at læse spørgsmålet igen
hvor mange halve biler har du set indregistreret køre på vejene

ellers har DOVE ret

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-12-07 21:43

Janik

Jeg kender osse flere, der har kørt for stærkt og nogen som er gået over for rødt lys, men det bliver det jo ikke lovligt af...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-12-07 21:45

Men du kan jo konstruere en bil af stumper fra en hugger... en Janikmobil, men så skal du igennem en typegodkendelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 21:47

Huggerne har STADIG biler der er papirer på...

De laver og sælger også selv biler - så alt med måde....

Men klart - biler der ER meldt som ophuggede kan IKKE registreres.....

Kommentar
Fra : janik

Dato : 19-12-07 21:48

Klumme det gør jeg også mig selv
Men jeg kender nu stadig flere der har gjort det men
det ligger nogle år tilbage .
Hvis det ikke sådan mere beklager jeg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-12-07 21:51

Janik

Jeg ved ikke om det er noget der er lavet om, og jeg siger ikke, at der ikke er nogen som gør det, blot at det ikke bliver lovligt fordi du kender nogen der gør det.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-12-07 22:09

du kan godt få en ophugget bil indregistreret igen, men så skal der betales ny afgift. det kan helt sikkert ikke betale sig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-12-07 22:09

Citat
Huggerne har STADIG biler der er papirer på

Det er bestemt ikke ret mange efter der igen blev indført ophuggerstøtte

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-12-07 22:10

Det skal du slet ikke tænke på. Det er for omkostningsfuld.
Efter min mening er brugte biler blevet så billige, at det i dag ikke kan betale sig.
Hvis selv du importerer en bil fra Tyskland og indbetaler afgiften til staten, kan der i nogle tilfælde gøres en god handel, fordi at Tyske biler fra bestemte områder i Tyskland, bliver meget gamle inden de bliver angrebet af rust, men sliddelene er der ingen forskel på.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 19-12-07 22:25

trimare46 mange tak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-12-07 22:48

Citat
du kan godt få en ophugget bil indregistreret igen, men så skal der betales ny afgift. det kan helt sikkert ikke betale sig

Det kan man ikke nej, såfremt papirerne er blevet sendt til centralregisteret.

Kommentar
Fra : danh

Dato : 20-12-07 00:17

teil>>> hva mener du med at hente halve biler i feks sverige? forstår de kan bygges op men hvordan er det så med reg afgifte samt momsen?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-07 00:48

Citat
hva mener du med at hente halve biler i feks sverige

Teil har somme tider nogen "alternative forslag"

Hvis du henter en bil i Sverige, skal der betales afgift på den, hvis den skal på danske plader.

Hvis du henter en bil i Sverige for at hugge den op og bruge delene fra den til at opbygge et gammelt dansk bilvrag, er der regler for hvor meget der må udskiftes....er det særlig meget, så det skønnes, at det danske vrag skifter identitet....så skal der også betales afgift af opbygningen.

Men jeg forstår ikke du gider spilde tid på, og tænke på at bøvle med biler fra en ophuggerplads, som der højst sandsynligvis er bestemt aldrig skal ud at køre igen.

Der står masser af billige biler rundt omkring, hvor der også bare skal laves lidt ved for at få dem ud at køre igen......bare kig i den blå avis f.eks...........det kan lade sig gøre at finde "gør-det-selv" biler næsten til foræringspris....mange af dem skal ikke engang synes, men bare omregistreres.

Godkendelse af svar
Fra : danh

Dato : 24-01-08 22:39

Tak for svaret dova.