|
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-12-07 19:30 |
| | |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-12-07 19:33 |
|
Antikvariater
En anden mulighed er at låne den på biblioteket
og kopiere bogen.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-12-07 20:20 |
| | |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 01-12-07 21:29 |
|
http://butik.kosters.dk/
De har den tilsyneladende ikke men prøv at kontakte dem.
Hvad er du ude efter er det den gamle Marina?
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 01-12-07 21:45 |
|
Snak med Køsters motorboghandel. Den bedste til de gamle øser.
Hvad driller (spørger en gammel DOMi mekaniker)?
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 01-12-07 21:48 |
|
Der findes i øvrigt også både MG og Riley versioner af samme hvor de har en anden grill og flottere instrumentbrædt.
Hydrolasticaffjedring, tværstillet motor med underbygget gear/differentiale i bundkarret ak ja det var dengang. Findes der virkeligt nogen endnu der ikke er rustet væk.
| |
| Kommentar Fra : jens-lyn |
Dato : 01-12-07 21:55 |
|
Jeg har fundet en der har stået 'gemt' i mere end 20 år, og som 'ikke har rust' (næsten), og gammel kærlighed ruster som bekendt ikke (jeg har haft sådan en, og den har jo den bedste affjedring der nogensinde er lavet, synes jeg).
Der skal skiftes en bagramme, og så ville jeg gerne se hvordan dette gøres, kan du måske hjælpe ?
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 01-12-07 22:03 |
|
Min hukommelse ruster lige så meget som bilerne, men her er lige et nyttigt link:
http://www.morrisminor.dk/contact_us_d.htm
Der sidder nogle vulkaniserede beslag til at fastholde bagbroen, men det værste er ikke at få den af, men at få "trompeterne" affjedringsenhederne der dels består af en gummifjeder og dels af et væskefyldt hulrum der er i rørforbindelse med forhjulene. Hvis stangen på trompeten sidder forkert når der fyldes væske på vil den blive ødelagt og der skal jo suges luft ud før man kan fylde hydrolasticvæske på (spritbaseret frostvæske) så meget kan gå galt uden specialværktøj.
Jeg har da skiftet rør på en Austin Allegro hjemme i carporten (efter brancheskift ) ved hjælp af en hjemmelavet vacuumpumpe og en ombygget bremsehovedcylinder til at fylde på.
Højden skal du så finde i en håndbog.
| |
| Accepteret svar Fra : BjarneD | Modtaget 50 point Dato : 01-12-07 22:15 |
|
Det er en ny webside så måske deres formular mail driller, men du kan ringe.
Så vidt jeg husker opmonteres rammen før den sættes på, men som sagt hukommelsen er rusten og selv om jeg har skruet en del i de modeller så arbejdede jeg mest med mit speciale, Land Rover.
Spændende projekt og snak også med Minor manden der også bor i mit "distrikt".
| |
| Godkendelse af svar Fra : jens-lyn |
Dato : 01-12-07 22:17 |
| | |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 01-12-07 22:19 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|