/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
På ferie med digitalkameraet
Fra : kvalitet1
Vist : 468 gange
20 point
Dato : 20-09-01 16:05

Hvordan kan jeg gemme mine billeder under rejser, så jeg får tømt mine smartmedia kort? Jeg fotograferer meget, og har ikke tænkt mig hverken at købe mig fattig i smartmedia kort eller i en bærbar. Findes der en "harddisk" som man kan smide billederne over på???
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-01 15:10

On Thu, 20 Sep 2001 14:05:08 GMT, "kvalitet1"
<kvalitet1.news@kandu.dk> wrote:

>Hvordan kan jeg gemme mine billeder under rejser, så jeg får tømt mine
>smartmedia kort? Jeg fotograferer meget, og har ikke tænkt mig hverken
>at købe mig fattig i smartmedia kort eller i en bærbar. Findes der en
>"harddisk" som man kan smide billederne over på???
>På forhånd tak for hjælpen.

Ja, fx Digital Wallet, som kan rumme flere gb og som koster
tilsvarende.

Tom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-01 15:11

kvalitet1 skrev:
>
> Hvordan kan jeg gemme mine billeder under rejser, så jeg får tømt mine
> smartmedia kort? Jeg fotograferer meget, og har ikke tænkt mig hverken
> at købe mig fattig i smartmedia kort eller i en bærbar. Findes der en
> "harddisk" som man kan smide billederne over på???
> På forhånd tak for hjælpen.

Har selv overvejet det, da jeg selv lige har købt et Cannon A 20 kamera,
jeg er heller ikke selv vild med at ta min bærbare med på ferie, syntes
det er nok at man kan få stjålet sit nye kamera, men ta' en bærbar til
20.000 med - det vil jeg ikke, så er der nogle der ved om man ikke bare
kan købe en card reader, og så finde en internet cafe i udlandet,
tillader de måske at man kan tilslutte sådan en fætte, og så sende dem
til ens computer, eller måske nogen der ved om der er nogle
forhandlerkæder som ligefrem kan/vil tømmen ens ram kort og sende det
for en???

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags
ting, og det er genier der derved får ideen til revolutionerende
opfindelser eller opdagelser"

Accepteret svar
Fra : hjr

Modtaget 30 point
Dato : 20-09-01 16:20

hej

Her er steder hvor du kan få gratis webspace og du skal så oprette dig og så kan du komme dine billederne op på og hente dem igen når du kommer hjem

prøv at tjekke det her:

http://www.google.com/search?hl=da&q=free+webspace&lr=
hjr

Kommentar
Fra : kvalitet1

Dato : 20-09-01 16:26

Jeg må nok lige tilføje, at de steder, jeg normalt rejser til, IKKE har netcaféer o.lign. i nærheden *s*

Kommentar
Fra : kvalitet1

Dato : 20-09-01 16:35

"Tom Wagner" skrev d. 20-09-01 15:10 dette indlæg :
> On Thu, 20 Sep 2001 14:05:08 GMT, "kvalitet1"
> <kvalitet1.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Hvordan kan jeg gemme mine billeder under rejser, så jeg får tømt mine
> >smartmedia kort? Jeg fotograferer meget, og har ikke tænkt mig hverken
> >at købe mig fattig i smartmedia kort eller i en bærbar. Findes der en
> >"harddisk" som man kan smide billederne over på???
> >På forhånd tak for hjælpen.
>
> Ja, fx Digital Wallet, som kan rumme flere gb og som koster
> tilsvarende.
>
> Tom

Tusind tak for hjælpen, det var jo lige sådan én, jeg mente... Men puha 5-6.000 kr, det er jo det samme jeg gav for kameraet! Så bliver det nok til et par smartmedia kort mere i stedet for.... desværre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-01 15:15

kvalitet1 wrote:

> .....................cut..................... Findes der en
> "harddisk" som man kan smide billederne over på???

Ja - http://www.fovitech.dk/compu/digwal.htm

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-01 15:20

On Thu, 20 Sep 2001 14:05:08 GMT, "kvalitet1"
<kvalitet1.news@kandu.dk> wrote:

>Hvordan kan jeg gemme mine billeder under rejser, så jeg får tømt mine
>smartmedia kort? Jeg fotograferer meget, og har ikke tænkt mig hverken
>at købe mig fattig i smartmedia kort eller i en bærbar. Findes der en
>"harddisk" som man kan smide billederne over på???

Ja, IBM microdrive.
Det er kompatibelt med memory cards type II.

Du finder priser på http://www.edbpriser.dk under Hardware og
harddiske

Str. 170 - 1000 Mbyte for 1900,- til 4444,-

Det rækker da vist et stykke.

Check om dit kamera er kompatibelt.

mvh

John

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-01 15:22

Niels Ebbesen skrev:
> > .....................cut..................... Findes der en
> > "harddisk" som man kan smide billederne over på???
>
> Ja - http://www.fovitech.dk/compu/digwal.htm

Se det var jo smart, så er der jo bare lige problemet med prisen - men
alt kan jo ikke være lige let her i livet

Priser ca.:
3GB kr. 5.100,- incl. moms
10GB kr. 6.400,- incl. moms

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags
ting, og det er genier der derved får ideen til revolutionerende
opfindelser eller opdagelser"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-01 15:25

On Thu, 20 Sep 2001 16:19:45 +0200, raven <johnknuhtsen@mailme.dk>
wrote:

>Ja, IBM microdrive.
>Det er kompatibelt med memory cards type II.
>
det er compact flash type II, jeg mener !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-01 17:50

On Thu, 20 Sep 2001 14:05:08 GMT, "kvalitet1"
<kvalitet1.news@kandu.dk> wrote:

>Hvordan kan jeg gemme mine billeder under rejser, så jeg får tømt mine
>smartmedia kort? Jeg fotograferer meget, og har ikke tænkt mig hverken
>at købe mig fattig i smartmedia kort eller i en bærbar. Findes der en
>"harddisk" som man kan smide billederne over på???
>På forhånd tak for hjælpen.

Ja det er jo ikke sådan at købe en ny rulle film, men med de 128 MB
jeg har, så rækker det vel en del.
Og 4 ruller af 36 er det ikke meget for en ferie på 14 dage.

Men du har vel set Fujicolor order-it hvor man går ind i en automat og
bestille dine billeder.
www.fujicolor.dk
--

mvh
U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-01 23:01

"kvalitet1" <kvalitet1.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:UEmq7.145$sE.2845@news000.worldonline.dk...
> Hvordan kan jeg gemme mine billeder under rejser, så jeg får tømt mine
> smartmedia kort? Jeg fotograferer meget, og har ikke tænkt mig hverken
> at købe mig fattig i smartmedia kort eller i en bærbar. Findes der en
> "harddisk" som man kan smide billederne over på???
> På forhånd tak for hjælpen.

Med mindre du skal langt uden for civilisationen, så er det nemmeste nok at
have smartcards nok til nogle dage, og så sørge for at have dit kabel eller
en card reader med. Så kan du sende billleder hjem efterhånden fra en
internetcafe, det skulle nok kunne lade sig gøre at få lov til at tilslutte
kameraet.
Jeg havde i hvert tilfælde ingen problemer med det i sommers i Malaysia...

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-01 23:26

Søren Hjelholt skrev i
<3baa66fe$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Så kan du sende billleder hjem efterhånden fra en
>internetcafe, det skulle nok kunne lade sig gøre at få lov til at tilslutte
>kameraet.

Så skal han lige være opmærksom på. hvor meget hans uidbyder herhjemme
tillader, at har har liggende i sin postkasse.
Der skal ikke ret mange billeder til blokere hans mailserverplads.
Hilsen emj

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-01 23:32

"raven" <johnknuhtsen@mailme.dk> wrote in message
news:41vjqt8si2bsib7qg96fs27viif218fr61@4ax.com...
> On Thu, 20 Sep 2001 16:19:45 +0200, raven <johnknuhtsen@mailme.dk>
> wrote:
>
> >Ja, IBM microdrive.
> >Det er kompatibelt med memory cards type II.
> >
> det er compact flash type II, jeg mener !
Jeg har set et sted, at microdrive udvikler nogern varme.
Check lige, at kameraproducenten understøtter, at man
anvender microdrive.
Mvh
Per

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-09-01 08:07

disketter?

:Pia

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-09-01 08:12

Pia skrev i <3baae5f8$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>disketter?
>
>:Pia

Du har humor, ser jeg
Hilsen emj

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-09-01 13:25

Jeg mener at dette zip drev fra iomega kan overføre fra cf til zip...

http://www.iomega.com/direct/products/family.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=91&PR
ODUCT%3C%3Eprd_id=11491&ASSORTMENT%3C%3East_id=67&bmUID=1001074914163

mvh

David

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-09-01 13:46

"David Holm" <wormie@alberg.FJERNMIG.dk> skrev i en meddelelse
news:1001075104.624421@angua.skjoldhoej.dk...
> Jeg mener at dette zip drev fra iomega kan overføre fra cf til
zip...
>
http://www.iomega.com/direct/products/family.jsp?FOLDER%3C%3Efold
er_id=91&PR
>
ODUCT%3C%3Eprd_id=11491&ASSORTMENT%3C%3East_id=67&bmUID=100107491

Problemmet er man skal bruge mange ZIP disketter så, og deres
drev og disks er ret dyre i forhold til kapaciteten :(

Digital Wallet er imho klart at foretrække

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish
Remove IHSYD from email address when replying by email

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-09-01 15:33

> Problemmet er man skal bruge mange ZIP disketter så, og deres
> drev og disks er ret dyre i forhold til kapaciteten :(
Ja jo... 175 kr for 250 mb i forhold til 2300 for 256 mb CF RAM der er da
vil en slags forskel... Men jeg kan godt se at det er forholdsmæssigt dyrt
pr mb end en harddisk.

- David

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-01 16:07

>

Hvorfor tager du ikke bare din cardreader med og finder en computer på
destinationen hvor du kan overføre dine billeder til f.eks.
www.webshots.com ? Der er praktisk taget ingen størrelsesbegrænsninger ...
og så kan familien derhjemme tilogmed følge med i hvordan du har det.

Jeg - og de hjemmeblevne - har haft god brug og fornøjelse af den løsning.

mvh,
Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-11-01 11:54

> >Så kan du sende billleder hjem efterhånden fra en
> >internetcafe, det skulle nok kunne lade sig gøre at få lov til at
tilslutte
> >kameraet.
>
> Så skal han lige være opmærksom på. hvor meget hans uidbyder herhjemme
> tillader, at har har liggende i sin postkasse.

Eller uploade dem via ftp - enten til egen hjemmeside eller f.eks Yahoo
photo. Med sidstnævnte kan dem derhjemme også nemt følge med, da det
vieweren kan skalere dem til skærmsørrelse Man skal bare være opmækrsom
på ikke at få skaleret billedet ned ved upload.

Jeg klarer med med et 128mb kort. Med mit ixux giver det plads til godt 200
billeder og det klarer jeg mig med - Specielt da det er nemt lige at slette
de 20 overflødige shots af samme motiv når det "rigtige" er i kassen.

/Anders Majland