|
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 30-10-07 15:49 |
|
Det skal du selv. Om du så rejser til afrika.
Sælger kan acceptere en rep. i Grønland
men behøver ikke.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 30-10-07 16:28 |
|
Undersøg hvem der betaler fragtudgifterne.
Medion stod for fragt begge veje ved en garantirep.
da min gamle pc gik itu. Måske var de bare gavmilde den dag.
Det er dog en forskel på afstanden til Grønland.
| |
| Accepteret svar Fra : henrikkrebs | Modtaget 500 point Dato : 30-10-07 18:40 |
|
Man skal skelne kraftigt mellem obligatorisk købelovsreklamationsret (udbedring via forhandler) og evt. (frivillig) producentgaranti. Man kan have begge dele, og så vælger man selv.
Producentgarantien varierer og her kan man kun finde svaret ved at læse garantibestemmelser.
Reklamationsretten vil ofte inkludere betaling af fragt, idet udbedringen i udgangspunktet skal være omkostningsfrit for kunden - se denne afgørelse fra 20.8.: http://www.bvhd.dk/videnbase/?task=show&uid=981&target=&category=&cHash=ebc4f6e600
| |
|
Man skal skelne kraftigt mellem obligatorisk købelovsreklamationsret (udbedring via forhandler) og evt. (frivillig) producentgaranti. Man kan have begge dele, og så vælger man selv.
Producentgarantien varierer og her kan man kun finde svaret ved at læse garantibestemmelser.
Reklamationsretten vil ofte inkludere betaling af fragt, idet udbedringen i udgangspunktet skal være omkostningsfrit for kunden - se denne afgørelse fra 20.8.: http://www.bvhd.dk/videnbase/?task=show&uid=981&target=&category=&cHash=ebc4f6e600
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|