|
| ingen levetid :( Fra : Carsten1990 | Vist : 1048 gange 205 point Dato : 09-10-07 07:43 |
|
hvad kan være grunden til at min scooter ikke vil holde sig i live efter jeg har fået den startet? hvis jeg giver den mellemgas dør den med det samme og efter den har stået i tomgang en 10 sekunder går den bare ud :S, jeg har haft lidt bøvl med stelforbindelse men jeg har trukket en ekstra ledning. cylinder, karburator, vario og tændrørshætte er nyt på den. ps: det er en piaggio zip
| |
| Kommentar Fra : viskinge |
Dato : 09-10-07 08:18 |
|
Jeg er sikker på, at det er kaburatoren du skal have fat i. Hvad med chocker????
Har du renset din kaburator???
Virker chockeren???
MVH
| |
|
karburatoren er helt ny og jeg mangler og få choker på, men der sidder sådan en plastic indsats i der hvor den skal sidde. og dysen har jeg lige sat i.
| |
|
men min membran er over 9 år gammel men carbon pladerne er lidt nyere :)
| |
|
Du kan teste din membran ved at tage den af, og suge og blæse i den.
| |
|
jeg har lige fundet ud af at der mangler en skrue i membranen :D
| |
|
Der kan du bare se:
VH Palle Hansen
| |
|
kan det være grunden til at den ikke vil blive ved med at køre? for lige pludselig går den bare ud :S
| |
|
Jaa, den skal være helt spændt tæt, og måske have en ny pakning mellem motor og membranhus.
Tjek også at din olie ledning sidder ordentlig dernede.
VH Palle Hansen
| |
|
jeg kan ikke få en pakning til zip som skal sidde ved indsugningsstudsen :( eller kender du et sted hvor jeg kan købe det? altså olieledning nede ved pumpen?
| |
|
Det er også udemærket at give flydende pakning (Feks. fra thansen) ovenpå den gl. pakning, eller skære en ny ud af et stykke tykt gummi (Kan købes, eller få et stykke fra en mekaniker)
Det kan da også være pakningen er god nok, men at membranhuset bare skal spændes helt lige på.
Den olieledning jeg tænker på er den lille der somregel ender på membranhuset eller karburatoren, og som kun giver en dråbe ad gangen når knallerten går.
VH Palle Hansen
| |
|
jeg har sat skruen i membranen som manglede så den er helt tæt nu! men den vil stadig ikke køre ordentligt :( og nu har den endda meget svært ved og starte! jeg har også pustet karburatoren ordentlig igennem og det har ikke hjulpet overhovedet :( ja den olieslange den der går fra blokken og op på karburatoren?
| |
|
Ja, det er den lille slange.
Vi begynder helt forfra:
1.Der er god gnist.?
2.Er tændrøret vådt efter flere forsøg, evnt. lugter udstødning-tændrørshul af benzin.?
3. Prøvede du om du kunne blæse og ikke suge i den membran.?
4. Er den tæt i gummiforbindelsen mellem karburator og membran?
5. Hvordan er kompressionen med tændrør i, den SKAL være lidt hård i kickstarteren, ellers har du nok defekt stempel.
6. Hvordan gik det til den ikke vil holde sig igang? Har du lavet noget før, og kørte den fint før?
VH Palle Hansen
| |
|
1. gnisten er lille efter min mening
2. tændrøret er vådt med sort olie i toppen men cylinderen er også helt ny
3. jeg kunne blæse men ikke suge i membranen
4. hvis du mener indsugningsstuds så ja, for jeg har kørt med noget der var værre
5. kompressionen er meget hård! man skal træde til for at få det ordentlig rundt
6. det hele startede hvor jeg var ude og køre i regnvejr med powerfilter og uden bagdæksskærm, efter jeg havde kørt og skulle starte den igen var den meget svær og jeg gav op til sidst. men før i tiden har den kørt fint nok og den har altid været lidt svær og starte lige meget hvad.
| |
|
Hvis du stadig mangler chokkeren, kan det være dit problem, deroppe skal den jo også være tæt.
Men måske er det fordi dit tændingsanlæg er godt rustent, med en aftrækker kan du jo tage magnetsvinghjulet af og pudse den indvendig med sandpapir, ligeledes pudse de laminerede jernskiver som har kobbersnoning omkring.
Prøv også at starte uden luft- filter
VH Palle Hansen
| |
|
der hvor autochoker skal sidde er der bare et plastic indsats som dækker for hullet. skal jeg slibe på gummiet indvendig på svinghjulet??
| |
|
de der små runde metal stykker inde i svinghjulet?? noten sidder som den skal men den har faldet ud en gang før :D, skal det være meget fint sandpapir jeg skal bruge på statoren??
| |
|
Næ fint behøver det ikke være, men enderne skal jo ikke slibes voldsomt blanke, bare så der ikke er noget særligt rust.
Men blæs med trykluft bagefter så alt skidt er væk, og giv noget pronto eller wd 40 lidt rundt omkring, specielt alle stik/samlinger.
VH Palle Hansen
| |
|
okay men skader wd40 ikke elektronikken?? :S
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 205 point Dato : 11-10-07 23:14 |
|
Overhovedet ikke, det er et næsten rent silikoneprodukt, som derfor lægger sig som en hinde der "skyer" fugtighed og vand, men brug det ikke hvor du skal male, da der lægges en usynlig hinde på overflader, hvor maling ikke kan binde bagefter.
Endvidere er det alletiders rustløsner og kontaktrens.
VH Palle Hansen
| |
|
okay :) så prøver jeg lige og give den noget af det :P
| |
| Godkendelse af svar Fra : Carsten1990 |
Dato : 18-10-07 19:07 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|