/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Slet flashdrive
Fra : marcussen1
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 21-09-07 16:39

Jeg har en usb flasdrive med et program liggende, det vil jeg gerne have slettet, men får den besked, at det kan jeg ikke, programmet er skrivebeskyttet. Hvad gør jeg for at få det slettet?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-09-07 16:50

Prøv med Unlocker gratis lille program : http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-09-07 17:17

Er afprøvet, virkede desværre ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-07 17:36

Højreklik på den fil og fjern skrivbeskyttelsen.....

Hvad er det for et program ?????

Alternativt formater sticken.....

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-09-07 17:42

hvor skal jeg fjerne skriveskyttelsen, når jeg åbner disken viser den kun setup ikonet

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-09-07 17:43

jeg kan ikke formatere p.g.a. den er skrivebeskyttet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-07 17:53

Kører du win98 ??????

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-07 18:39

Du har ikke en lille knap/lås på din USB pind som gør at den er skrivebeskytte.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 21-09-07 19:04

Hej.
Enten er filen skrivebeskyttet. Så går du i Stifinder, enkeltklikker på den. Højreklikker så. Vælg egenskaber og fjern fluebenet ved skrivebeskyttet.
Hvis sticken har ligge ti en lomme eller lign, kan det ske, at dne lille skydeknap på siden af sticken har flyttet sig til Skrivebeskyttelse (swom man i antikens tid gjorde det med disketter). Den er meget lille. Se, om det skulle være tilfældet.
Hvis du ikke kan formatere den stick, er det enten det, eller en fejl på den.
Du kan også (afhængigt af dit styresystem) vælge at køre en Fdisk med efterfølgende formattering.

God fornøjelse.
Leif

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-09-07 19:58

Jeg kører XP-PRO

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-07 20:02

Hvad er det for en setup fil ????

Er det en NY stick ???

Har du tjekket der ikke er en "skyder" på sticken.... ????

At du ikke mener du kan formatere den har INTET at gøre med den indeholder en skrivebeskyttet fil..... Den burde kunne formateres alligevel....

Så spørgsmålet er om det er hele sticken der er skrivebeskyttet..... (måske defekt)

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 21-09-07 20:28

Tak for svaret ocorner.
Så er den fixet, det var den lille knap, jeg ikke har været opmærksom på.
Tak for svaret
mvh
Niels

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-09-07 20:49

Tror helle ikke der er ret mange nye USB pinde der har det, så hvor skulle du vide det fra.