/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bagbremse låses
Fra : BoXeR1
Vist : 505 gange
20 point
Dato : 21-09-07 11:09

Hvad er årsagen til bag bremsen låses .. ?
og hvorfor låses den ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-09-07 11:18

Sikkert slid. -Skil det ad, eller kør på værksted og få det lavet straks, det er jo farligt.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-09-07 11:22

hvilken bil snakker vi om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-07 11:50

Citat
Hvad er årsagen til bag bremsen låses .. ?

At du træder på bremsepedalen

og hvorfor låses den ?

Du har ikke ABS....

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 30 point
Dato : 21-09-07 11:53

Antageligt er en af holderne, eller en fjeder knækket. Derved ligger bakken "løst" i tromlen, og det bør OMGÅENDE repareres og justeres. Du mister ikke bremseevnen som sådan, men det er ikke en korrekt bremsevirkning - og det må vel også være irriterende ?
Så enten på værksted, eller af med tromlen og kig godt efter, hvor "hunden ligger begravet".
Nyt monteringssæt og hvordan har bakkerne det ? Og husk også, at kontrollere håndbremsekabler og få dem justeret / smurt.
Så burde det virke igen.......

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-09-07 14:50

Hvis ikke du har flair for mekanik, så må du på værkksted med bæstet. Det kan skyldes rust i de bevægelige dele eller en af de andre årsager der allerede er blevet nævnt.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-09-07 18:23

Du må fortælle hvad slags bil det er.Vi ved ikke om det er tromlebremser eller skive bremser.Det kan være flere årsager til at de låser.Måske er hjul cylinderen rustet fast.
alimak

Kommentar
Fra : pims

Dato : 22-09-07 08:08

Hvad mener du egentlig med "låses"? At den blokerer ved opbremsning, eller at den sætter sig fast på grund af bremser der hænger?
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-09-07 09:36

Pims, du skal vist ikke vente at få svar.

Godkendelse af svar
Fra : BoXeR1

Dato : 17-12-07 08:37

Tak for svaret Cortina01.