|
| Accepteret svar Fra : disken | Modtaget 509 point Dato : 17-09-07 10:02 |
|
Har selv en Haojin, og kan kun sige gode ting om den.
http://www.mc1.dk/products/productinfo.aspx?productid=1807&MenuItemID=73
Kører og starter perfekt.
Og er rimelig stabil på vejen.
Den havde en fandens masse vibrationer,
under tilkørsel, men disse forsvinder ret hurtigt.
Havde ellers regnet med en ''værre'' kvalitet, men
har fået hvad jeg betalte for, + lidt mere.
Dog er benzin forbruget, STÆRKT overdrevet,
men det kommer vel an på hvordan du kører den.
Skal sige at gearingen ikke er optimal, og kan anbefale
at skifte forreste tandhjul, med et der er 1 tand større,
heller ikke mere, ellers mister den pusten.
Havde selv en del tanker om omkring det hele,
efter at have læst en del om disse billige cykler.
Men syntes personligt at de negative ord, der
kommer frem om cyklerne ikke står i kontrast
med hvad du FÅR for dine penge...
Kører selv på originale dæk ''nylon''
hvilket ikke giver store problemer, dog skal man
passe særdeles GODT PÅ, i glat føre,
da det til tider kan føles som at køre på olie,
især hvis du skal bremse hårdt op.
Eneste skade der er opstået på min, er at
batteriets fastspænding ''gummi'' er knækket.
Og Kromen er ikke af EU standart, men det kan jo beskyttes.
Eneste ulempe jeg har på min, er bagfjedrene
de virker, men er sikkert beregnet til en last på 300 kg
da de stort ikke rører sig på min.
Meget nem at vedligeholde, og efterhånden mange
steder, hvor du kan hente/ bestille reserve-dele.
Afhængig af model, tror jeg ikke du vil fortryde et køb.
Min er købt med det foremål, at den får lov til at køre
til den ikke kan mere, og så får jeg se om det kan betale
sig at lave noget på den.
Og så lige det med de såkaldte hastigheder
TROR DE ER STÆRKT overdreven, fik at vide min rendte
105 km, hvilken den sikkert også kan, hvis den kører
med omdrejninger helt oppe i farezonen, ellers render den 85 km.
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 17-09-07 10:07 |
|
Citat ellers render den 85 km. |
Og med en extra tand foran, giver det en topfart på 105 km
holdt inden for normale omdrejninger.
Og der er ikke problemer med at følge trafikken,
dog vil jeg ikke tage mig tur på motorvejen.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 17-09-07 10:29 |
|
Køb, brug og smid væk når der går noget i stykker.
Dårlig kvalitet, dårlig finish, øvrige ting som vildt overdreven reklame ang. ydelse/forbrug har disken fortalt.
Det er ikke i ordets betydeligste forstand en MOTORCYKEL, men bør sammenlignes med en knallert....altså.....køb den ikke og forvent at få en ordentlig MC, hverken m.h.t. køreegenskaber eller ydelse.
Benyttes den kun til små byture og andre småture, som man lige så godt kunne have en knallert til, er den sikkert udmærket, men heller ikke mere.
Næsten uanset hvad, vil du være betydeligt bedre stillet med at købe en gammel brugt japaner, evt. en lille Suzuki 125 eller 250.
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 17-09-07 10:54 |
|
dova.
Det jeg mente var, at du får hvad du køber,
men helt at nedgøre en kineser, syntes jeg
er langt ude.
Du får en god maskine, trods alt.
Til prisen, og du får langt mere,
end købte du en EU 45.
Grunden til mit køb var, at jeg hader at
blive ''trykket'' af andre billister på en EU 45
Og den passer særdeles godt til mine behov.
Selvfølgelig får du mere kvalitet ved at købe
en ''ægte''cykel.
Men jeg kan da huske, da disse små Japsere udkom, og der var
samme tale om værdien af cyklen.
Motoren har jeg intet at udsætte på.
Køber du ikke de helt dyre, så PÅ DEN.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 17-09-07 11:22 |
|
Kineserne er ikke gode til forkromning.
Efter et års tid er det grimt som f.
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 17-09-07 12:33 |
| | |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 17-09-07 13:11 |
|
Oh my good... historien gentager sig
Sidder og tænker tilbage på, da riskværnen havde sit indtog (Japanske), dengang var det kun engelske maskiner, som "fungerede" 100%.... man må sige, der er sket meget i mellemtiden.
Lad nu bare de Lynkinesere komme i gang, så skal det nok "komme sig", og ja... der er da "problemer" her i starten, lige som der var med Japserne - man får meget for prisen... og alt i alt så kommer disken med nogle ret fornuftige udtalelser/synspunkter.
| |
|
Hej igen.
Foreløbig Tak for alle indlæg, efter at have læst gamle indlæg her i Kandu, var jeg godt klar over indstillingen til Kineseriet fra flere, og al respekt for det.
Nu har jeg været Passivt medlem af Touring Club i 7 år, efterhånden blevet 60 År, og intresseret i MC i ca 40 År, fra dengang "læderjakkerne" holdt til på vesterbrogade i Kbh. Mange af mine lærekammerater fra GEM kørte på MC dengang i 60érne, da var det Engelske Triumph Bonneville etc etc, desværre "stod der flere "rigtigt" af den gang. En enkelt havde en Velocette 500, og var en af de første i Danmark der kørte med kåbe.
På modelsnedkeriet på lærepladsen, stod Firmaets Grundlægger Georg E Mathissens: GEM fra 1904=106cc 1cyl 2takt motor, det var anbragt over forgaflen på en cykel, der trak med en rulle på forhjulet, den var jeg meget betaget over(her er jeg i 1964) siden har jeg set den på Teknisk Museum i Helsingør.
Så, blev man forlovet/ gift/fik børn, så var interessen ikke så stor mere.
Her på mine "ældre dage" vil jeg "bare have" en lille MC at tøffe rundt på, men det kan være jeg skal køre på min kones renoverede knallert, med en mælkekasse bag på, i stedet for en Jinlun 250 med saddeltasker.
Min Svigerfar i midtsverige, (så den kan jeg IKKE låne), købte en Honda Shadow som 70 årig, så jeg kan vel nå det endnu??
Jeg sætter lige lidt flere points på højkant i håb om endnu flere komentarer til "KINESERIET".
Måske vælger jeg alligevel "Mælkekassen" Who Knows.
Ja det var så en lille historie til alle jer dejlige MC M/K
MVH
Rytterknægten
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 17-09-07 15:05 |
|
Rytterknægten... ja så har du da et par "dage" mere på "bagen" end mig - men ikke så mange
Personligt stoppede jeg med de "store" da jeg var 23 efter en ulykke (Suzuki 550GT), det var derfor jeg slog lidt på tromme med sikkerheden.
Nu holder mig til en mere "rolig" 45'er (PGO)... selv om der er "pillet" lidt ved den + bilen på 4-hjul
Følger lige med på en "kigger"... jeg har vist givet mit be'7
| |
|
Kineseri er ikke lige mig, de er stadig ikke gode nok, alt rasler løs osv. Men utrolig de kan lave så meget til prisen. Og om nogle år når de har fået styr på det, overtager de markedet totalt.
Køb en japser, som står godt i forkromningen, og ikke har gået over 50000km.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 17-09-07 17:36 |
|
(Suzuki 550GT),
Havde også en sådan, de kunne sparke i gamle dage.
Men intet i forhold til nu.
Citat Kineseri er ikke lige mig, de er stadig ikke gode nok, alt rasler løs osv. |
Sagde man også om en Harly
Endnu en skrøne, som jeg skrev, masser af vibrationer, til dels på grund af gearing´en
Jeg har ikke haft en eneste løs skrue, eller en kæde der er ''slidt''
Eller for den sags skyld, trænger til at smøres, strammes = efter 4000 km
Så der er kvaliteten da i top.
Men nu tvivler jeg stærk på at vedkommende er ude efter min model.
Men som du sikkert har læst på Kineser-siden, er de´r også mange meninger.
Stopper her, du finder sikkert det rigtige for dig.
| |
| Kommentar Fra : dinmc |
Dato : 17-09-07 20:05 |
|
Hej,
Tja!! Hvis blot du ikke forventer det helt store, så kan en kineser nok være OK til en kort tur i ny og næ. Daglig transport skal den ikke udsættes for.
Vær forberedt på at skrue mere end gennemsnittet!!
Det er ikke mange kr. sådan en kineser kan erhverves for og så er den ny - men jeg hælder stadig til en brugt japser - selv om den typisk er dyrer - selv med 15 år på bagen - men kinerserne har stadig meget at lære!!
MVH
www.dinmc.dk
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 17-09-07 22:13 |
| | |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 18-09-07 09:26 |
| | |
|
Hej Clan.
Den var rigtig sjov.
Tak for dine indlæg.
Mvh
Rytterknægten
| |
|
Det er nu ikke sikkert at dova syntes det samme, men mon ikke hun har humor!!!
Tak til jer begge for gode råd.
Mvh
Rytterknægten
| |
|
Tak for indsatsen, og stor tak til alle der bidrog med råd og kommentarer,
Mvh
en eftertænksom Rytter.
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 27-09-07 21:41 |
|
OP PÅ DEN og der´ud´af__
Alt andet PASSER ikke, medmindre_ du selv har BEVISER.
Skal lige nævne, at min ¨¨lygte pære¨¨¨
IKKE holdt mere end 4000 km ØV__
CLAN______indlæg dig selv,,,,
1. Harley til mænd = http://peecee.dk/?id=68430
2. Harley til kvinder = http://peecee.dk/?id=68431
Som skrevet, har KUN en lille, men særdeles effektiv
Men kender et ? par, der har 2 cyllede, og der er meget MERE __BANG I
Tvivler på du får mere for prisen SELV__ hvis du køber GENBRUG´s = GULD
Og mener endda, at de må bruges som SKOLE-cykel___??
Heller det, end sætte sig på en BIMMER, og tro at den følger VEJEN
Ha det
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 27-09-07 21:44 |
|
BTW__de fleste forhandlere tilbyder at ''rustbehandle'' maskinen
så der ikke opstår rust, på kinacrom´men
Mener det ville koste et merbeløb på ca_ 1000.-
| |
| Kommentar Fra : egoland |
Dato : 28-10-07 20:22 |
|
Mit indtryk er, at de fleste bliver træt af den noge bovlamme fremfærd på kineserne: De hurtigste når op på 120, og så er det ikke sjovt mere, når man ikke rigtig kan rykke fra een der trykker bagfra på motorvejen!
Ligesådan er min fornemmelse af kvaliteten meget svingende fra mærke til mærke, egen erfaring siger god for stel og motor, men resten er noget skrammel! Ringe dæk, dårlig elektronik og lys, mørnene gummi og generelt dårlig samlekvalitet!
Og så kan man jo spekulere over, hvem der sørger for reservedele, når skidtet går i stykker, og importen skifter hurtigere end man kan nå at skifte underbukser. De bliver nemlig importeret containervis, og nogen gange skifter importøren med samme hast som containerne bliver sat i land. Ligener det en tanke - at man laver et nyt firma for for hver container for at slippe for service-forpligtelserne?
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|