|
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 31-08-07 19:29 |
|
Juridisk er en "mundtlig" aftale ligeså bindende som en skriftlig, men det kræver jo den kan bevises...
Er der ikke skrevet en dessideret kontrakt tvivler jeg på Profil Optik gør mere ud af det hvis du returnerer dem og samtidig meddeler at du IKKE ønsker at modtage flere.....
Samtidig kan du så meddele at såfremt de alligevel sender flere agter du IKKE at betale eller returnere disse....
Så kan de jo selv afhente dem.....
Det er DEM der skal bevise at du/I et eller andet sted har skrevet under på at der er 6 mdr. opsigelse....
Det smager lidt af et billigt fif fra deres side.....
| |
|
Hvis man ikke har lavet nogen aftale så har man ingen opsigelse idet denne jo netop skulle fremgå af aftalen. Dog lyder det underligt at de ikke har fået dine kones underskrift på et stykke papir men det er op til forretningen at bevise at der foreligger en aftale.
VH
| |
| Kommentar Fra : Ysseven |
Dato : 31-08-07 20:07 |
|
Det er nok spørgsmålet, hvor meget de gider gøre ud af sådan en lille sag, hvis der ikke ligger en underskrift.
På den anden side har hun betalt hver måned i et år, og det underbygger så, at der foreligger en aftale mellem parterne...
Men jeg ville også på en pæn måde aflevere restlinserne, evt. sammen med "en modtagelses-erklæring", hvor butikken skriver under på, at de er modtaget retur. (Men så giver man dem måske samtidig lidt ammunition...?) Og ikke betale mere, før I ser, om de finder på mere!
| |
| Accepteret svar Fra : BjarneD | Modtaget 100 point Dato : 31-08-07 20:14 |
|
Man kan altså godt binde sig til en aftale selv om man ikke har skrevet under.
Hvis man sammen med produktet har modtaget nogle retningslinier for abonnementet kan de blive gælde ved passivitet, altså at man stiltiende accepterer det skrevne ved ibrugtagning.
Det er dog en forudsætning at aftalen i øvrigt holder sig inden for lov og gældende praksis/afgørelser fra evt. ankenævn.
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 31-08-07 20:33 |
|
Citat Min kone har købt linser i profil optik i et år(betalt hver måned |
Det er jo så en aftale, som din kone har overholdt.
Citat og der har været meget bøvl med at linserne generer hende, så nu har hun valgt at bruge sine briller i stedet for. |
Har din kone meddelt Profil Optik at hun ikke ønskede at bruge linserne fremover !?!?
Citat Hun har næsten lige modtaget en ny pakke med 10 sæt linser i og hun har sagt til dem at de 7 sæt ubrugte linser hun har tilbage afleverer hun selvfølgelig tilbage til dem, hvis hun kan opsige det nu.. |
De 7 sæt ubrugte linser, er det fra den sidste forsendelse eller !?!?
Hvis det er fra den sidste forsendelse, så har din kone jo sagt ja til at bruge linserne, da de 3 sæt er brugt.
Men jeg synes at du og din kone skal tage til den Profil Optik, hvor linserne er købt. Tal med dem og kom frem til en løsning.
Citat Det skal siges at hun aldrig har fået en aftale og aldrig nogen sinde skrevet under på nogen aftale.. |
Men din kone har dog taget linserne i brug !!!
Et eller andet sted må der da være en aftale, der bliver vel ikke sendt kontaktlinser til din kone, som hun ikke kan bruge, men tager i brug.
Tag personlig kontakt til Profil Optik (forretningen).
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 31-08-07 20:40 |
|
Det lyder da som en oplagt reklamationssag hvor produktet ikke er i overensstemmelse med det forventede og derfor bør ombyttes eller returneres.
Lyder ikke som om optikeren har en god sag, men det forudsætter selvfølgelig, at I har gjort optikeren opmærksom på problemet så hurtigt som muligt.
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 31-08-07 20:50 |
|
Citat arlet
Dato : 31-08-07 20:36
--------------------------------------------------------------------------------
Hnn har prøvet flere forskellige slags linser og disse her er nogle nye nogen, hvos første par var udenmærket, så derfor fik de 10 sæt, hvor de genere kende og har prøvet at skifte dem, så derfor har hun kun 7 sæt tilbage |
Så må din kone da tale med optikeren.
Du skal lige vide, at et øje fra den ene dag til den anden ikke vænner sig til en ny linse. Der skal "indlæring" til.
Hvis din kone bliver ved med at få nye linser, så bliver øjet "overbelastet" og det tager tid før øjet har har vænnet sig til det nye.
| |
| Kommentar Fra : arlet |
Dato : 31-08-07 20:54 |
|
RyeJensen-> Jeg kan se at du er advokatfuldmægtig...
Gider du knytte en kommentar til dette her??
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 31-08-07 20:56 |
|
Når man spiller med så længe er det vel ikke rimeligt at stoppe midt i en ny pakke.
Ærgerligt, men næppe optikerens fejl.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 31-08-07 21:05 |
| | |
| Kommentar Fra : arlet |
Dato : 31-08-07 21:08 |
|
Ja, den fandt jeg også frem til..
Aftaler uden særlig lovgivning om opsigelse
Hvad betyder det???
Er der ingen opsigelse eller hvad??
| |
| Kommentar Fra : arlet |
Dato : 31-08-07 21:10 |
|
Ans -> Det behøver du ikke, vil meget gerne høre hvad du siger..
Men så bare at ruejensen var advokatfuldmægtig, så kunne det være han også kunne bidrage i tråden
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 31-08-07 21:27 |
|
Når der ikke er generelle regler på området er det jo de regler som optikeren har opstillet, men er I ikke præsenteret for nogen regler så er der formentlig kun spørgsmålet om I har købt 10 pakker uden ombytningsret.
Det er jo sådan, at man ikke har ret til ombytning ved køb i fysisk forretning med mindre varen er defekt og som du beskriver det vil det nok blive vanskeligt at påberåbe en fejl hvis der alene er tale om ubehag ved at bruge linserne.
Jeg tror i øvrigt ikke at du kan få noget brugbart svar med så mange uklare punkter i forløbet.
| |
| Kommentar Fra : hjortby |
Dato : 16-09-07 00:35 |
|
Sådan en kontaktlinse er et fremmedlegeme ind i øjet. Og det kan være nødvendigt med en tilvænningstid - men den tid skulle helst ikke overskride 1 time. En kontaktlinse er ikke bare en kontaktlinse, lidt afhængig af hvor synshandicappet man er, krummer sådan en linse og hvis din kone har modtaget nogle linser, som er så ubehagelige at bære, så vil jeg mene, at der er en ualmindelig god chance for, at hun har fået en uheldig model. Og det burde optikkeren se med det samme, det er bla. derfor det er pålagt kontaktlinsebutikker at have tilsyn med deres kunder mindst hvert halve år.
Og med mindre din kone, er en i særklasse skrap kontaktlinsekender, så kan ikke se på en tilfældig pakke om de har den rette krumning - hvilket sandsynligvis er årsagen til, at hun benytter sig at 3 sæt før hun bliver enig med sig selv om, at de du'er sgu ikke.
Uanset aftale, underskrevet eller ej, så har en optikker et udvidet ansvar omkring sine produkter, når disse skal puttes ind i øjnene, fordi det kan faktisk få meget alvorlige konsekvenser hvis man gennem længere tid går med nogle forkerte.
Jeg synes, at du skal kontakte din lokale optikker og dennes hovedkontor, og ganske pænt spørge til om de ikke har en helt officiel politik omkring kontaktlinser, der ikke tilpasset korrekt. Jeg går udfra, at du herefter ikke skal betale for de 10 linser. Det vil jo være særdeles urimeligt, at sende din kone hjem med 7 linsesæt, som hun ligeså godt kan putte i "skralderen" med det samme. Husk, det er jo ikke hende, der har valgt hvilken linsetype hun har. Nok har hun sagt noget om døgnlinser eller noget andet, men det er suverænt optikkeren, der efter nøje undersøgelse vælger den linse, som så skulle være den der har den bedste pasform.
Og jeg kan da dårligt, forestille mig, at Profil har nogen interesse i, at "misbehandle" deres kunder pga. 7 linser - så kan de da være helt forsikret om, at din ikke handler hos dem længere - det gælder jo sikkert også for dem, som bliver bekendt med det.
Lige nu er jeg da ikke tryg ved Profil - pga din kone. Jeg er da af den klare overbevisning, at jeg ikke vil risikere ridser i hornhinde eller andre ubehageligheder, blot fordi Profil udviser den slags kundeforagt og slendrian.
- Det er noget skidt med os brilleaber, også de anonyme.
| |
| Kommentar Fra : arlet |
Dato : 16-09-07 08:30 |
|
Jeg beklager meget at jeg ikke har vendt tilbage med svar og lukning af spørgsmålet..
Jeg snakkede med profil optik butikken og de var hverken til at hugge eller stikke i. jeg skulle bare betale for dem. Jeg sagde at det er også ok, hvad koster linserne og kun linserne, sådan kunne man ikke gøre, for jeg skulle betale de 248 kr pr måned i 6 måneder for linserne. Den pris er med kontrol osv, så vi nåede ikke længere. Jeg ringede til deres hovedkontor og snakkede med 3 forskellige før jeg fik en aftale i stand. Jeg skulle betale 2 måneder og så var det det.
Til gengæld lovede jeg profil optik at jeg ALDRIG kom i en af deres butikker mere, selvom jeg skulle være velkommen...
| |
| Godkendelse af svar Fra : arlet |
Dato : 16-09-07 08:32 |
|
Tak for svaret BjarneD.
Det var svært at vælge hvem der skulle have point, men du var den der havde postet flest indlæg, derfor går pointene til dig.:
Ans-> Du hjalp også meget, så jeg skylder dig til næste gang.
Tak til alle der har deltaget..
| |
| Kommentar Fra : Dubli7 |
Dato : 30-05-09 22:25 |
|
Har du prøvet nogle ultratynde kvalitetslinser.
Med 100% pengene tilbage garanti?
Mvh
Henrik
| |
| Kommentar Fra : Dubli7 |
Dato : 04-06-09 15:03 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|