|
|
Han har ret til såvidt muligt at holde sine egne omkostninger ned
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem:
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 30-08-07 12:49 |
| | |
|
Stilkene
der har jeg prøvet men synes ikke at kunne finde noget konkret.og har prøvet at ringe til dem men der var for lang ventetid.
| |
| Accepteret svar Fra : stilkene | Modtaget 150 point Dato : 30-08-07 14:59 |
|
Hvem skal du klage til? (Sælger eller producent)
Det er kun sælgeren, der er ansvarlig efter købeloven, og det er dig der skal bevise, at du har klaget til sælgeren.
Du kan komme ud for, at sælgeren beder dig om selv at kontakte producenten for at få repareret varen, f.eks. fordi det kan være hurtigere. Dette sker f.eks. ofte ved klager over mobiltelefoner. Da det er dig, der skal bevise, at du har klaget til sælgeren, skal du imidlertid sikre dig skriftlig dokumentation for, at du har klaget til sælger, og at han har henvist dig til producenten eller et værksted.
Hvis du klager til sælger over en fejl, kan sælger godt anmode producenten/importøren om en udtalelse, inden han tager stilling til klagen, hvis det bare ikke tager for lang tid.
Uanset hvad producenten/importøren siger, er det dog altid sælger, der er ansvarlig for, at bestemmelserne i købeloven overholdes. Hvis din klage er berettiget, må sælger derfor sørge for, at problemerne bliver løst - uanset hvad producenten eller importøren mener om sagen.
Hvis du derimod har en klage i henhold til en garanti, der er givet af producenten eller importøren, er det som udgangspunkt kun disse, der er ansvarlige. Se afsnittet om garanti for en uddybning af dette spørgsmål.
Og ovenstående er fundet på følgende side:http://www.snydtaflauritz.com/love_regler.asp
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 30-08-07 17:47 |
|
Den som handlen er indgået med, er den som skal betale "gildet". Om forhandleren så får penge retur fra importør eller anden side, er kunden underordnet.
Nogle priser bliver fastsat efter om forhandleren leverer en garanti, eller det er grosist/importør.
Skal forhandleren efter aftale med fx en importør betale for garantien, har han givet en lavere pris end hvis importøren skal betale.
Fx Bilen Suzuki. Her er det alene importøren der står for garantien. Forhandlerne kontakter altid denne importør for at høre om, det falder ind under garantien (har selv prøvet det). Jeg var iøvrigt ligeglad, da jeg gjorde forhandleren opmærksom på, at det var ham jeg havde handlet med - iøvrigt faldt rusten ind under lakgarantien - sagde forhandleren! Iøvrigt kender Suzuki ikke begrebet: Kulance.
| |
|
Øhh??
Jeg har hørt ordet før, men har aldrig fattet betydningen..
Det er ihvertfald træls for dig
Men at han ikke lader handelen gå tilbage har jo nok at gøre med:
Citat påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. |
Hvad er købsdatoen på produktet?
- Anden
| |
|
Jeg købte knallerten d 6/6-07 og den har sammenlagt været på værksted i 5 uger
| |
|
Uden at kune sige noget med 100% sikkerhed ville jeg mene at du var i din ret ti lat lade handelen gå tilbage
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 31-08-07 08:12 |
|
Så du ikke " BASTA" i aftes, der var den gal med THansen igen med deres knallerter. Du kan gå ind på deres side, og tilmelde din sag. Mon ikke det er på TV 2 de findes.
| |
|
Det hjælper jo bare ike noget, det kan godt være TV2 synes det er spændende men det rykker jo ingenting.
Iøvrigt var det et amatør agtigt indlæg de havde om THansen, deres udsendte gjorde klart og tydeligt opmærksom på at der var tale om en tvist i det de ikke havde konstateret fejlen (om det så er korrekt eller ej kan vi jo ikke tage stilling til) og alligevel fejede Tina Nikolajsen indvendingerne til side fordi de ikke lige passede ind i deres koncept
| |
|
Så desværre ikke Basta igår..sjovt nok ligner min scooter til forvæksling thansens gianco (det er en stranger)
| |
|
Jeg tror at din stakkels forhandler har et problem "bag facaden", men jeg syntes også at din handel burde kunne gå tilbage.
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 05-09-07 09:26 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|