|
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 28-08-07 23:27 |
|
Ned på det LOKALE autoværksted_ og de PRØVER
ALT for dyrt at købe udstyr til den-
| |
| Accepteret svar Fra : viskinge | Modtaget 100 point Dato : 29-08-07 07:31 |
|
Det burde være ligeså let som at klø sig i R....
Der er kun 2 ledninger til din omdr. tæller eller?? (jeg har desværre ikke el-diagramet til en monza) men dog til andre "Puch'er".
Hvis der kun er 2 ledninger (1 sort og en sort/hvid) kan du blot tage en 230/6 volts transformer, og sætte den direkte til. Husk: udgangen skal være AC. 230 volts siden (primær) sætter du naturligvis til 230 volt 50 Hz. 6 volts siden (sekundær) sætter du til de to ledninger på omdr.tælleren.
Så burde tælleren vise 3000 omdr. (det kan også være den viser 1500 eller 6000 omdr.)
omdr. tælleren bruger jo lige nøjagtigt frekvensen til at vise omdr.tal med.
MVH
| |
| Kommentar Fra : thulin |
Dato : 30-08-07 14:50 |
|
Hvis du tager ned til en motarsavs forhandler så ligger de inde med en smart lille måler som kobles på svinghjulet, så aflæses omdrejningstallet gangske simpelt.
Mon ikke de fleste knallert værksteder ligger inde med sådan en omdrejningstæller ???
Køb evt. sådan en her, bruges til knallerter og motorsave
| |
| Kommentar Fra : viskinge |
Dato : 30-08-07 18:00 |
|
Øhh thulin
Han ønsker at teste selve instrumentet (elektronisk omdrejningstæller) for at se om det virker eller ej. Det kunne jo også være at der var noget galt med spolen, der levere signalet til tælleren.
Så jeg kan da ikke lige se, hvad det hjælper at måle omdr. manuelt. Det kommer det elektoniske da ikke til at virke af.
MVH
| |
| Kommentar Fra : viskinge |
Dato : 01-09-07 07:36 |
|
Har du et el-diagram til monza'en???
I så fald er jeg meget int. i en kopi, har du mulighed for at skanne det ind??
MVH
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|