/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Vedr.DVD-optager.
Fra : marcussen1
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 27-08-07 15:31

Jeg ikke sikker på, at dette forum er det rette, men jeg prøver.
Jeg har fået en DVD-optager (ikke HD-optager).
Den virker helt ok, men alm.dvd-skiver har jo kun ca 2 timers spilletid. Det jeg gerne vil vide, er om blu-ray-skiver kan bruges på sådan en fætter.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-08-07 15:43

næ... det kan du altså ikke....
Du kan ikke engang afspille Blue-ray skiver..

HVIS du kunne optage, så ville det kun fungere som DVD.. Der er jo tale om DVD teknik i din DVD optager..

Men kik i din manual. Der ville det stå, hvis du har fået fingre i et supernyt unikum, der kan klare det...
Min kan ikke..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 15:44

Så kommer du til at nævne PRÆCIS hvad det er for en "svend"

Nogle kan andre ikke.....

At du "kun" kan få 2 timer ud af en disk er et indstillingsspørgsmål....

Du kan få op til 6 timer....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-08-07 15:47

I "tekniske specifikationer" kalder de det "BD"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 15:51
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 15:53
Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-08-07 16:10

Den hedder Sony DVD optager RDR-GX 220.
Det du, refi, bl.a. nævnte for mig er brændere. Det er til brug for afspilning på TV'et

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-08-07 16:14

refi....
det der med indstillingsspørgsmål, kan du evt forklare mig hvordan

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 27-08-07 16:17

Den kan optage på dobbeltlayer - altså max 16 timer.....

Optager på både + og - (dobbeltlayer dog kun +)

Så du skal (som med vhs bånd) i opsætningen bestemme med hvilken hastighed den skal optage (LP - SLP osv.) - så kan du have op til 6-8 timer på hver DVD.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 16:19
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 16:20

Du må have fået en brugsanvisning med....

Ellers går du i indstillinger (rec) der må mulighederne være nævnt....

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-08-07 16:40

Dobbeltlayer, er det bare noget man køber, hvor de har dvd'er?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 16:43

Citat
Dobbeltlayer, er det bare noget man køber, hvor de har dvd'er?

Ja... (husk det skal være +skiver)

Havde du en manual ???

Som jeg formodede har den alle muligheder - fra HQ og nedefter i kvalitet/længde....

Så op til 8 timer på en "normal" DVD og 16 på en dobbeltlayer.....

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-08-07 16:50

ja jeg har en manuel, men sådan en læser jeg som f...... læser biblen

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-08-07 16:51

så jeg er nok svær at hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 16:55

På side 35 står hastighederne...... (det gør det i den engelske)

Du skal trykke "rec mode" flere gange for at skifte......

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 27-08-07 19:02

Tak for svaret refi.
Så er den klaret.
Jeg fandt, med din hjælp, frem til et afsnit med "Optagetilstand", og det hele er så nemt, når man blot får den rigtige hjælp.
Tak for hjælpen.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-08-07 19:32

Min DVD optager har fire brænder hastigheder, så der på en normal DVD kan indholde 1, 2, 4 eller 6 timers optagelse.
Om denne funktion også findes på din DVD ved jeg ikke!
Med duallayer kan der så være næsten det dobbelte, alt efter hvordan jeg ønsker at brænde!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 19:34

Selv tak......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 19:54

Citat
Min DVD optager har fire brænder hastigheder

Det var ikke mange

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-08-07 21:23

Vi er bare så gode på kandu...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-08-07 22:44

Hvor go' - - - - HUGO