/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Scanner, editering i dukument
Fra : jensviggo
Vist : 389 gange
50 point
Dato : 18-08-07 09:48

Hej

Jeg har modtaget et dokument/tabel, hvor jeg skal udfylde tabellen. Det kan jeg godt gøre i hånden, men jeg ved, man kan ved hjælp af OCH kan få originalen konverteret til, ja hvad ved jeg...Word f.eks.
Min gamle rigtig gamle scanner havde dette program, men min gamle nye scanner har det ikke (HP scanjet 3300c) Jeg har ledt efter OCH installeret det, men det virker ikke. Er jeg som sædvanlig en tumling.

Jensviggo

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 18-08-07 10:01

Citat
Er jeg som sædvanlig en tumling.

Ikke nødvændigvis

Der findes flere programmer der kan ændre den slags, men......

Spørgsmålet er om du overhovedet MÅ gøre det....
Er dokumentet beregnet til online udfyldelse er de felter normalt mulige at skrive i.....
Det er IKKE alle dokumenter der MÅ udfyldes på den måde, men SKAL udfyldes i hånden....

Risikoen ved disse tekstgenkendelsesprogrammer er nemlig også at de IKKE er 100 % og derved bliver der ændret i dokumentet...

Andre er simpelthen lavet sådan fordi man IKKE MÅ kunne ændre i teksten.....

Jeg formoder du snakker om pdf-dokumenter....

http://finereader.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 10:04

Når du har installeret dit tekstgenkendelsesprogram så prøv at åbne programmet og så derfra hente via din scanner.

Bør ligge i filer eller indsæt........et eller andet.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-08-07 10:13

Hej refi

du har glemt denne oplysning
jensviggi har annulleret 15 sp?rgsm?l ud af 25 stk.

Der er da for mange?

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 10:19

Rolig nu.....

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 18-08-07 10:24

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 10:28

Selv tak...

Håber det hjalp på forståelsen og du ikke bare lod dig "skræmme væk...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-08-07 11:18

Ak nej

Jeg har været på Hawaii mere end 7 gange, det er min opfattelse, at det normalt er fredelige mennesker og meget hjælpsomme. Jeg har osse været i Peru, uden at få sten i hovedet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-07 11:23

Noget helt andet er at hvis du vil indscanne et dokument kan du vel i menuen et sted vælge hvilket format du vil indscanne i. doc, pdf, tif, osv osv. Sådan er det her hos mig.
Hvis jeg scanner ind til doc. åbnes mit Word automatisk og der er nu muligt at redigere i det. Dvs at OCR som er tekstgenkendelse er indbygget i driveren til scanneren, du opdager bare ikke at det bruges.

Canon Pixma MP800R wireless lan