|
| Aprilia Classic Fra : spooff | Vist : 947 gange 300 point Dato : 17-08-07 14:04 |
|
Har flg. opsætning. Gianelli chrom udst., 75cc cylinder standard 14/12 Sha Dellorto. Har nu monteret en PHBG 19 Dellorto. Den starter nu men tager helt vildt mange omdrejninger i tomgang. Kan regulere dem ved at sætte hånden for karburatoren. Har prøvet at bruge standardluftfiltereret men det er det samme. Har prøvet dyse op til 95 men det er det samme. Skal jeg have et tættere luftfilter på??
| |
|
Omdr. i tomgang, har meget lidt med luftfilter at gøre, men skyldes forkert indstilling af karburator, eller en utæthed som giver falsk luft.
Den store justerskrue skal være skruet ud, så spjældet ikke løfter sig for meget.
Det må ikke være gaskabelet der i tomgang løfter spjældet, for så virker justerskruen jo ikke.
Så sørg for der er et par mm frigang i kabelet, hvor yderkabelet kan rykkes ud og ind, uden at løfte i spjældet.
Ligeledes skal luftskruen justeres til den hurtigste tomgang, hvilket er omkring de 1 1/2 omg. ude.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 17-08-07 15:40 |
|
Tror måske du har ret i at det kan være gaskablet der er for stramt. Spjældet hviler på tomgangsskruen men kun lige, dvs. ikke meget frigang. Hvor køber man mon et længere kabel??
Har prøvet at indstille karb. jvf. din anbefaling her på Kandu, uden effekt.
| |
|
Kan kabelet oppe ved håndtaget, og nede ved karburatoren ikke reguleres med omløbere?
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 17-08-07 17:00 |
|
Har skruet begge omløbere helt i bund, syntes det er lidt mærkeligt at det ikke skulle passe?
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 17-08-07 18:01 |
|
Hvis der sidder en svanehals på din karburator, så prøv at udskifte den med en der er kortere eller sav lidt af den.
Men husk at tætne det igen så den ikke får falsk luft.
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 17-08-07 18:47 |
|
Det gør der ikke. Der sidder en justerbar omløber, men den har jeg fjernet så kablet kan ikke komme længere ned. Mon man kan fjerne et stykke af yderkablet, eller måske bruge et kabel fra min cykel.
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 300 point Dato : 17-08-07 20:06 |
|
http://www.vltava2000.cz/shops/6746/images-goods/DH2575.jpg
Der er den mulighed at du tager den af oppe ved gashåndtaget, og fjerner kontramøtrikken, og ser om justerskruen så kan skrues længere i, eller også må kortes af.
Gaskabelet består jo af et kabel som går fra gashåndtag og ned i stellet til en samledåse, hvor der så går 2 kabler videre ned, en til karburator og en til oliepumpen. Nogle gange kan man udvendig på samledåsen justere.
Ellers må du skille samledåsen ad, og tage karboratorkabelet af, og få en ny ved et cykel/knallertværksted, eller få ham til at lave et.
VH Palle Hansen
| |
| Godkendelse af svar Fra : spooff |
Dato : 17-08-07 20:16 |
|
Tak for svaret pallebhansen. Det er nok den eneste mulighed. Har nogle kabler liggende så må lige fuske lidt. Har taget kontramøtrikken af allerede, ikke nok ! Prøver at skille samledåsen ad først.
| |
|
Du kan også korte yderkabelet lidt op, oppe ved gashåndtaget.
Tag kabelet ud af håndtaget.
Træk den blanke ende af, den sidder hårdt, det er bedst, men ikke nødvendig at bibeholde den.
Skær 2cm af det sorte plastovertræk af.
Hold yderkabelet fast på den afisolerede del, med en vandpumpetang, eller lille rørtang.
Få fat yderst i yderkabelet, med en skævbider, evnt knibtang.
Drej spiralen op, vinding for vinding, der skal lægges krafter i.
Når du har taget ca 1 cm, klippes spiralen/vindingen tæt ind til.
Har du stadig den blanke ende, sættes den nedover.
DET ER VIGTIG IKKE AT BØJE ELLER BESKADIGE INDERKABELET.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 17-08-07 20:18 |
|
Der er forresten 2 overskydende tilslutningsdyser på min karb. Er det vacuum og??
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|