/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Reservedele til suzuki DM50
Fra : Mester_Rolf
Vist : 2241 gange
20 point
Dato : 11-08-07 19:29

Ville høre om der er nogen som ligger inde med lidt reservedel til en suzuki DM50?
Mangler specielt følgende:
- Nåleventil for kaburatoren (Eller bare en komplet karburator)
- Baghjul
- Benzinhane for tank

Et sidste spørgsmål til reservedel.
Er der nogen som har erfaring eller andet med brug af reservedel til DM50'eren fra FS-1 4-g.
Grunden til dette er at jeg mangler et komplet baghjul, og sådan et koster 1.300kr til DM50'eren, men koster kon 800kr til FS-1 4-g'eren. Så ville jo være rart hvis man kan bruge yamahas baghjul. Har tjekket at de begge bruger 2.5-17 på baghjulet, men er jo ikke det som afgøre det hele. Hvordan passer det med nav og bremse?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-08-07 20:30

Så skal du også have nav og bremsedele fra yamaha
Bremsestang og bøsninger kan helt sikkert tilpasses, hvis de ikke passer.

Her de ikke de dele du mangler i T-Hansen?

- Anden

Kommentar
Fra : Mester_Rolf

Dato : 11-08-07 20:37

Det var jo lige det min tanke var at tage alt fra yamaha'ens baghjul og montere. Min eneste frygt er tykkelse på navet med bagbremsen, om den kan være i bagsvingeren på DM50'eren.

De har det meste. Men de har desværre ikke reservedel til kaburatoren. Så mangler virkelig nåleventilen.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-08-07 20:44

Ja, en ny koster jo 799kr

Men baghjulet kan passe på en K50, så mon ikke det lader sig gøre..

Men prøv evt at indrykke en annonce på www.guloggratis.dk der har jeg tit fundet "guldet"
Der er selvfølgelig også www.dba.dk www.qxl.dk osv..

- Anden

Kommentar
Fra : Mester_Rolf

Dato : 11-08-07 20:56

Har indrykke en annonce på www.guloggratis.dk.

Det er jo lige det. Så har virklig overvejet at køb en tunings karburator, da jeg kan få en 16mm, til 3-400kr. Hvis ikke jeg får fat i min lille nål.

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 10 point
Dato : 12-08-07 11:05

Citat
Så har virklig overvejet at køb en tunings karburator, da jeg kan få en 16mm, til 3-400kr.

Ser du, den løsning syntes jeg om
Men nok ikke alle har den mening..

Held og lykke med det

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : Mester_Rolf

Dato : 28-08-07 16:05

Tak for svaret taunusanden.