/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
brænder
Fra : vagnba
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 26-07-07 23:31

hvordan kan det være at når man køber musik og downloader, så kan jeg ikke brænde det hele. noget af dt kan jeg . er det en fejl??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-07 23:44

Har du huske at spille musikken med Windows MediaPlayer ? Du behøver ikke spille hele nummeret, kun indtil licensen er hentet, og playeren skal selvfølgelig have adgang til internettet

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-07-07 02:22

Det er microsofts "løsning" på problemet med at folk går og deler musikken på nettet. De fleste online musikshops putter "DRM" på deres musik, hvilket gør at man får en personlig licens til musikken, som kun virker på ens egen computer. Og nogle gange er numrene låst til maskinen, så de ikke kan brændes over på cd. dette er naturligvis noget fis, og kan omgås på forskellige måder, men det bryder musikindustrien sig ikke om at vi snakker om, så shyyyyy.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 28-07-07 10:34

ok.. jeg købte 10 numre hos TDC , afspiller i mediaplayer, og får min licens, men det er kun 3 af numrene de giver mig lov til at brænde... og der er jo ikke meget ved kun at have det liggende på en bærbar PC..

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-07 11:02

Det er let at være bagklog, men det stod sikkert på siden, da du købte din musik, hvilke tiladelser som fulgte med, du skulle kunne fjerne den DRM (jeg har ikke afprøvet) : http://www.piratgruppen.org/spip.php?article440
en anden mulighed er at spille musikken på computeren, optage musikken og gemme som MP3, lige som man optager fra netradio: http://www.sound-recorder.biz/
herunder er et eksempel fra TDC hvor du kan at der står om rettigheder: http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./album/viewalbum.htm&albumid=7903526
læg mærke til at der under Rettigheder står 10 gange brænding, når du har brændt 10 CDer kan du ikke brænde flere, jeg er stødt på nogle som ikke tillader brænding, men kunne ikke finde en lige nu

Godkendelse af svar
Fra : vagnba

Dato : 29-07-07 20:27

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-07 22:33

Tak fik du fjernet DRM