|
|
Hej..
Det har jeg ikke hørt før, så kan hverken af- eller bekræfte det.
Jeg ved dog at med nye saab skal du sætte den i bakgear for at kunne tage nøglen ud. Så det kan godt være der er noget om det.
| |
| Kommentar Fra : tykkemand |
Dato : 20-07-07 08:14 |
|
det er rigtigt den skal i bakgear for at nøglen kan tages ud og den låser så samtidig bilen i bakgear først når nøglen er i igen kan man tage den ud af gear,men ingen startspære.
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 20-07-07 08:20 |
|
Helt tilbage i 70erne hvor jeg kendte Saab havde de dette system, nøglen sidder mellem sæderne ved siden af gearstangen, og nøglen kan kun tages ud når geaèt står i bak. Det var dengang og nu en bedre sikring af at kunne stjæle bilen, en almindelig ratlås kunne man med et raskt ryk, hvis ikke den var sat i hak, ødelægge, og så var det bare at kortslutte den.
Det var før motorspærre ihvertilfælde en god tyverisikring, men jeg vil da tro at motorspærre i dag er bedre, men jeg kan se det som et supplement til dagens motorspærre, så ville det vel være et gode.
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 20-07-07 20:08 |
|
Og så tager det kun 1 time at skifte kobling på en 900. Ikke fordi det skal gøres tit, men nemt er det.
Haynes laver en rigtig god reparationsbog med masser af billeder til den saab.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Fasanvej |
Dato : 23-07-07 00:36 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|