Ja, ja nu nærmer vi os.
Altså vi forudser at vaccumslangen er sat rigtig på nede på membranhuset. (Du kunne jo prøve at puste i benzinhaneenden, for at se om der er fri passage)
Og du har tjekket at en ÅBEN benzinslange ikke giver benzin(Eller benzinhanen uden benzinslange)
For hvis slangen er sat på, og svømmeren er fuld, så kan du jo ikke se noget løbe.
Men hvis der ikke kommer noget i en åben benzinforbindelse, som ovenfor nævnt, så må vi jo konstatere at motoren ikke laver vaccum nok, og det skyldes en af flg. ting:
1.Stempelringe knækkede, eller sat sig fast.
2. Cylinder meget slidt (Men den havde vel ikke startproblemer førhen, så kan det udelukkes)
3. Cylinder top/bundpakning, simmerringe, membranpakning utæt, Eller forbindelsen mellem karburator og membranhus.
4. Membranplader defekte.
tændrøret er nyt,
ja, det fortæller jo ikke om der er gnist (Men nu kigger vi kun på benzinleveringen, så der er jo nok gnist)
Altså hvis der ikke kommer benzin i en åben slange, så ser du godt efter utæthed i forbindelsen mellem karburator og membranhus, altså hvis det er en gummiforbindelse, har du så sat den ordentlig omkring karburatoren, og den er ikke revnet?
Men er det heller ikke det, så tror jeg på stempelringe der har "sat sig", og de skal nok løsne sig, hvis vi får dyret op i omdrejninger, og det gør vi ved at hælde en sjat benzin ind i motoren, enten gennem tændrørshullet, eller ind i ovennævnte gummiforbindelse. Mængden er ca 3 fingerbølfulde benzin, du kan stikke en lille slange ned i benzin, holde for øverste hul, og hurtigt flytte slangen hen i hullet, og slippe for enden.
MEN ALLERFØRST se efter gummiforbindelsen, og så hold for eller prop en klud i mundingen af karburatoren, for så kommer der maximalt vaccum.
VH Palle Hansen