Er det fordi den laver for mange Ohm?
Den kan ikke lave Ohm, det tændspolen laver er Volt
Der sad en tændrørshætte der kunne klare 1 Ohm, den kørte den meget dårligt med, satte jeg en på der kunne klare 5 Ohm,
Det er nu nok KOhm (1000 Ohm)
Der skal iflg. dansk lov være tilstrækkelig modstand, så der ikke er generende udladninger, som genere TV og radio. For ellers får de huse og biler i nærheden af Puchen støj på deres Radio/TV
Derfor skal du have enten modstand i tændrørshætten, eller i tændrøret.
Altså nu har du en radiostøjdæmpet tændrørshætte, og skal derfor ikke have et radiostøjdæmpet tændrør, hvilket du heller ikke har, da der ikke er et R i tændrørets kode.
og den kørte lidt bedre, men ikke meget stærkere? Er det tændrøret der skal udskiftes. Det er et NGK B6HS.
Det kan bedst ses på tændrøret, om det bliver for varmt eller koldt (Om det er lige ved at smelte eller er sodet/olieret)
Men da motoren er tunet, skal der et tændrør på der har højere varmetal (For at lede varmen væk)
Men du er allerede gået et tal op i varmetal, så det skulle være fint, men ellers gå et trin yderlig op, feks. til B7HS :
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1011805642&n=1686035170&pn=1686046518
MEN JEG TROR DIT TÆNDRØR ER LIDT SODET, og så skal du ikke gå op, men beholde det du har.
- For det lyder som om der sidder omdrejnings begrænsning, for den tager slet ikke topomdrejninger, og den får ikke for meget benzin.
Når den ikke tager omdrejninger, er der 2 muligheder:
1. Den får for meget benzin.
2. Den står til at tænde for sent. (Derfor skal du dreje tændingsgrundpladen ved at løsne de 3 skruer i de aflange huller, og dreje hele grundpladen, med alle spoler og platiner). Den skal drejes så langt den kan modsat omløbsretningen.
VH Palle Hansen