/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Skrubtudser
Fra : snusi
Vist : 1118 gange
100 point
Dato : 13-06-07 13:35

Findes der et hegn der kan holde skrubtudser/frøer ude af haven?

Vi bor på en stor grund med en stor sø, hvor der lige nu vrimler med små frøer og de er på vej op mod haven. Jeg ved at de er fredede men jeg bryder mig ikke om dem, i hvert fald ikke i det antal der er på vej

Jeg har to hunde og da frøer jo er giftige for hunde, vil jeg høre om der findes hegn eller andet som jeg kan sætte rundt om haven så jeg/vi kan være sikre på at være "frøfri" der

Min nabo har også en stor grund og de kan overhovedet ikke være i haven, pga frøer. Græsset er simpelthen levende. Nogle af frøerne er MEGA store, hvilket jeg/de synes er ulækkert.

Jeg har indtil nu kun set en tre fire stykker lidt større frøer i min have, men nu er de nyudklækkede jo på vej

snusi

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-06-07 13:41

Frøer er IKKE giftige, men tudser kan udsondre en slim, som gør, at hunde ikke bider mere i dem. Det forudsætter, at hundene ikke har fået at vide, at man ikke bider i sådan nogen. Og hegn beder du om. Det blir svært. Til gengæld er invasionsstyrken det mest effektive værn du kan finde mod snegle og en del insekter.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-06-07 13:57

Jeg har ikke nogen løsning, men jeg kommer alligevel med et lille kvæk :
Har du prøvet at kikke en skrubtudse dybt i øjnene ?
De har nogen af de smukkeste øjne, naturen har skabt.
Helt sorte med to halvmåner af guld øverst og nederst.

Der er et gammelt sagn, der forklarer, hvorfor skrubtudserne ikke
har nogen stemme ligesom frøerne.
Skrubtudserne byttede sin stemme væk til nattergalen og fik så nattergalens øjne.

Desuden er skrubtudserne et nyttedyr, der effektivt ta’r sig af mange skadedyr i dine bede.
Men selvfølgelig kan det hurtigt blive for meget af det gode, med det antal du har rendende.
Jeg mener ikke, der er nogen problemer med hundene.
En skrubtudse smager rigtig dårligt og hundene spytter den hurtigt ud,
hvis de af vanvare får en i munden.
Gambrinus

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-06-07 13:59

Jeg ved der er noget der hedder tudsehegn, men ved ikke hvor man køber det.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 13-06-07 14:03

http://www.amphi-plan.dk/
Kontakt dette firma, de har meget også tudsehegn.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-06-07 14:07

Her desuden deres adressem.m.:

Firmaprofil
Fakta
Produkter og ydelser
 Krak Services  Kort
Ruteplan
Rejseplan
E-mail
Website
Ret

 Adresse:Jægergangen 61
2880 Bagsværd

Tlf.:70266500
Fax:70266501
Website:www.amphi-plan.dk
E-mail:amphi@amphi-plan.dk
CVR nr.:15861630
CVR P nr.:1005139407

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 13-06-07 14:20

Jeg synes også de er nuttede men ikke i det antal der er på vej mod min have nu. En enkelt eller to ad gangen tak

Der er rigtig mange og det er ikke overdrevet når jeg skriver over 1000. Det er umuligt (bortset fra at blive væk fra skoven) ikke at komme til at træde på dem, de vrimler.

Det er ikke kun hundene der skulle være fri for dem. Vi vil også gerne kunne være i haven uden at det vrimler med frøer.

Jeg synes faktisk det er synd for vores nabo at græsset er levende af frøer. Hvis der er nogen der har lyst til at have frøer, er de velkomne til at hente hos og og vores nabo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-07 16:30

Citat
er de velkomne til at hente hos og og vores nabo

Næ, det er de nu ikke velkomne til ....for frøer og tudser må ikke indfanges...heller ikke selv om det evt. er med formålet at flytte og genudsætte dem på en anden lokalitet

Men du må afskærme din have så frøerne ikke kan hoppe derind

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 13-06-07 17:10

Nå okay, jeg har ellers nok af dem men det er jo åbenbart ikke nemt at afskærme haven.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-07 18:03

jeg har haven fuld af store sorte slimede skovsnegle, skal vi bytte. Dine frøunger forsvinder snart. Jeg ved ikke hvem der æder dem - fuglene velsagtens, de er jo ikke større end en spyflue. der er virkelig overskud af dem, kun en brøkdel bliver voksne. Hvis du vil spærre for dem må du have nogrt i retning af fluenet.

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 13-06-07 19:13

Tak for svaret stilkene.

Valde: Jeg har også rigtig mange skovsnegle i haven, så dem mangler jeg ikke Men du må gerne få nogle frøer, nåå nej det må man jo ikke

snusi

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-07 19:43

nej det må man ikke selv om man kan redde deres liv ved at flytte dem hen hvor de kunne overleve!