/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
W32/Kenston-1895.x???
Fra : jakiil
Vist : 344 gange
70 point
Dato : 22-01-03 10:48

Er der nogle der kender den mit virus program skriver at den har fundet spro af den i en fil, jeg har slettet filen og har scannet igen, denne gang uden "udbrud".?

Jeg bruger AntiVir.

Jane

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 80 point
Dato : 22-01-03 10:57

Det var en af de gamle virusser. Helt tilbage fra 1999. Har du ikke en opdateres virusscanner og/eller styresystem.
Har du mere tilbage så se her
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w95.kenston.html
Jeg ville tage en onlinescanning hvis jeg var dig på http://www.housecall.antivirus.com
Den finder nogle gange noget som Norton ikke finder.

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-01-03 11:01

Norton, nej jeg mener AntiVir, sorry. AntiVir er iøvrigt et udmærket program. Fuldt på høje med købeprogrammerne blot man husker at opdatere. Det sker jo ikke fuldautomatisk med AntiVir. Der er iøvrigt lige kommer en nyere version. Se hos TipChannel.dk hvordan du installerer den.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 22-01-03 11:01

Det lyder som det er gået som det skal.

Virusen blev opdaget og slettet.

Kenston virusen er en harmløs virus der ikke fortager sig andet end at den laver kopier af sig selv. Den spreder sig meget langsom og laver kun 1 kopi af sigselv i hver mappe ad gangen. - http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w95.kenston.html

Mvh, ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 22-01-03 11:02

Oops, glemte refresh

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-01-03 11:08

Lægger lige et link til TipChannel.dk
http://www.tipchannel.dk/tema/AntiVir/antivir_01.htm

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 22-01-03 12:16

Sjovt nok havde jeg slet ikke denne computer i 1999, den er købt i 2002 og jeg kører XP-som jeg opdaterer min 1 gang om måneden, og jeg har også lige opdateret AntiVir, men jeg installerede først AntiVir her for knap en uge siden, før havde jeg Norton (også opdateret), men den har tilsynsladende ikke fundet den. Tak for hjælpen til jer alle, jeg ville gerne acceptere alle jeres svar, men jeg skla jo vælge et.

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-01-03 12:34

Tak for points og ha' en fortsat god dag.

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 22-01-03 17:40

Nu har jeg også kørt online scanning (http://www.housecall.antivirus.com) og er stadig erklæret fri Så faren er vist ovre for denne gang.

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-01-03 19:12

Ja, så kan du ta' det helt roligt jakiil. mvh als