/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus.. Win32.HLLP:Hanta.24064
Fra : mj606
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 22-01-03 10:12

Pænt goddag...

På min nye komputer ( en monstermaskine ? ) er jeg løbet ind i følgende..... Maskinen kører langsomt - og nu fortæller den mig at den er infected med Win32.HLLP.Hanta.24064 - jeg går ud fra at det er en virus? Hvordan klarer man sådan en djævel?, hvad gør den ved maskinen ud over at sløve den..???
Jeg vil blive meget glad for hjælp her..???

Med Venlig Hilsen

Michael

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 210 point
Dato : 22-01-03 10:20

Den er også kendt som W95.HPS
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/hps.html
Jeg tror du vil kunne fjerne skidtet herfra denne onlinescanner
http://www.housecall.antivirus.com
men du skal altså have opdateret din virusscanner og dit styresystem
og virussen hører ikke til de farligste.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 22-01-03 17:09

Du kan jo også prøve med programmet "Norton AntiVirus 2002" prøv at køre en scan med dette og husk at lave en liveupdate af programmet ingen ud scanner. hvis ikke den kan hjælpe dig så kender jeg ikke andre veje end at formater din monster maskine (Bare dit c drev)

/Steffan

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-01-03 19:17

Nej Steffansteffan. Det er som regel aldrig nødvendig at formatere sin harddisk selv om man har fået en virus. Der findes værktøjer til alle. mj606 Hvor langt er du nået? Giv et livstegn så vi kan komme videre.

Kommentar
Fra : mj606

Dato : 23-01-03 13:35

Hej Als - Jeg har prøvet Housecall - Lokaliseret filen der gav ballade og slettet den ? - men maskinen kører stadig meget langsomt, overvejer seriøst at format. drev C - men ville helst prøve at løse problemet ad anden vej ??

Glæder mig til at høre mere ??

Venlig Hilsen Michael

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-01-03 14:24

Det kan være spyware. Det er meget ofte det får puteren til at køre langsomt. Download ad-aware fra http://www.lavasoft.de og kør programmet. Det lister så al den spyware op som er på din puter og som du kan fjerne med et enkelt klik. Det er et nemt program som du iøvrigt også kan få med en dansk sprogfil.
Tak for points.