Hvis ventilens fjeder ikke er spændt nok, så står den selv i tomgang lidt åben, og så passer luft/benzinforholdet ikke, da der sidder en luftmængde- måler som bestemmer hvor meget brændstof der skal sendes ind. Og den tror der sendes meget luft ind, og øger brændstofmængden.
Men alt luften som den har målt kommer ikke ind i cylinderen, da noget smides ud af den "utætte" blow-off ventil. Derfor er det nok at den ikke går rent i tomgang.
Hvis den store som kan gå over i luftfilterkassen, blev lukket af, hvor kommer den så af med trykket?
Nej det kan jo ikke være farligt, for før hvade den jo ikke nogen blow off, så det kan kun blive bedre for turboen. (Den er jo født uden blow off)
Blow off ventilen har i virkeligheden 2 ventiler indbygget, en der åbner for et lille overtryk (lille menbran), og en størrer til kraftigt blow-off. Men skruen der sidder udvendig, spænder eller løsner fjederen.
Jeg vil tro, at når du skruer med uret, så spændes fjederen.
Øø, hvordan du kan se nøjagtig om den smider noget luft ud i tomgang, tja, måske med en let bold, eller papir der ligges ovenpå den slange du har spærret (Ved at fjerne spærringen.
I det mindste kan du da starte med, at gasse op, og slippe gassen, for at se hvor den blæser ud henne.
VH Palle Hansen