|
| CBR 600 PC31 problemer Fra : Footprint | Vist : 1550 gange 200 point Dato : 01-06-07 20:29 |
|
Hej
Jeg har nogle problemer med min CBR 600 som jeg håber nogle kan hjælpe med, men sygdomsforløbet skal nok lige beskrives først for at give mening…
Under en køretur begyndte motorcyklen at sætte ud, den opførte sig som den var løbet tør for brændstof, og endte med at gå helt i stå. Det skal dog siges at der var benzin på svinet.
Efter jeg havde kørt utallige gange på starteren kom der liv i den igen, og af sted det gik, dog kun en 3-4 km, hvor efter der skete det samme igen. Denne fejl gentog sig en tre fire gange, men den sidste gang kunne jeg ikke få liv i maskinen igen…
Jeg har nu skiftet en benzinslange, mellem benzinhanen og pumpen, slangen var revnet.. og har nu fået liv i maskineriet, men men men..
Den går af H… til. Når den skal startes, skal den både have choker samtidig med at tomgangsskruen skal spændes nogle omgange. Selv når motorcyklen er varm skal der hele tiden justeres på tomgangsskruen for at holde et konstant omdrejningstal.
Den kan stå og køre med måske 2000rpm, hvis jeg så vrider den i øret og slipper gassen igen, går den efterfølgende ned på måske 1000-900rpm, og den kan finde på at gå i stå…
Selvom choker er slået fra, synes jeg den lugter og lyder en smule som om den stadig er slået til…
Motorcyklen yder heller ikke rigtig noget, den kan ikke triller lige så stille af sted i tomgang ved 1000rpm, så går den i stå..
Det var en lang historie, håber der er nogle som kan hjælpe eller har nogle erfaringer med dette problem, men vil jo gerne ud og køre…
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 02-06-07 01:57 |
|
Nu husker jeg ikke lige hvilken type karburator der sidder på sådan en, men det lyder næsten som om det kan være vacuumkarburatorer hvor gummimembranen er blevet utæt.
mvh dova
| |
| Accepteret svar Fra : dinmc | Modtaget 200 point Dato : 02-06-07 07:07 |
|
Hej. Det lyder som en grundig regøring af karborator samt grundigt check af samtlige gummimembraner i karboratorne. Samtidig skal du chekke at indsugningsgummi mellem karborator og topstykke er ok. Vend lige et kig forbi dit luftfilter også...nu du skal igang. Jeg er meget overbevist om at ovenstående vil få den til at køre ordentlig igen. Godarbejdslyst.
MVH
Lars
| |
| Kommentar Fra : Footprint |
Dato : 02-06-07 14:44 |
|
Så er der blevet fortaget rensning af karburator, og må sige det har hjulpet. Der havde vist stået en form for kondens i karburatoren.. Nu kan maskineriet i det mindste bare stå i lav tomgang omkring 900 til 1000rpm. Men træerne vokser jo ikke ind i himlen..
Efter jeg havde samlet den var jeg ude og vride den lidt i øret, efter ca. 3-4km satte den ud igen, og da jeg tog koblingen gik den i stå… for at få liv i den måtte jeg igen skrue den op i tomgang… og ture derfor ikke rigtig fortsætte men vendte næsen hjem af…
Så nogle der har nogle forslag, jeg er åben for ideer…
| |
| Kommentar Fra : Coliniiii |
Dato : 02-06-07 18:17 |
|
Kan det være så simple at luft hullet til benzin på påfyldning dæksel, er tilstoppede?? det kan ogsa problemet med luftfilter.
C
| |
| Kommentar Fra : Footprint |
Dato : 10-06-07 18:50 |
|
Hej med jer
Tak for alle jeres input. Efter en grundig rensning af karburatoren, nyt benzin og skiftet den revnede benzinslange til en ny original, udskiftning af luftfilter samt tændrør, synes problemet at være løst. Den har nu kørt et pr 100km uden der har været noget, den spinder som en mis.
Igen tak for jeres hjælp til at løse problemet.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Footprint |
Dato : 28-08-07 16:55 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|