/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
KN filter
Fra : tinolarsen
Vist : 707 gange
20 point
Dato : 21-01-03 14:07

Jeg har hørt at man kan få lidt flere HK og at ens bil kan køre lidt længere på literen hvis man sætter et kn-filter i.

Er det rigtigt? Er KN-filtret istedet for luftfilteret eller skal man have en bestem ting til at sætte kn-filtret i?

Jeg har en daihatsu charade 1,3i EFI - den har 90 HK, hvor mange kan den komme op på?

hilsen Tino

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 30 point
Dato : 21-01-03 14:37

http://www.knfilter.dk/ er hjemmesiden. Der kan du antagelig finde hvad du søger. Du kan både anvende erstatningsfilter eller ny indsats. Almindeligvis virker erstatningsfilter bedst (det lyder også fedest). Meeeeen, du skal sikre dig at motoren får kold luft til indsugningen, ellers kan det virke lige modsat!

Kommentar
Fra : myretue

Dato : 21-01-03 22:47

Hej Tino.

Jeg har haft en Renault Clio 1.4 S som jeg satte KN filter i. det gav mig mere power men ikke betydeligt. Benzinøkonomien gik op med 2km længere på literen. Husk at rense filteret. Der står vist at man pr. 20.000 eller mere skal bruge deres rensesæt. Jeg fandt ud af at det allerede ved ca. 5.000 km begyndte at sode til. Så hvis du skal have maximalt ud af det så gør dig selv en tjeneste ved at se på det jævnligt.

MVH MYRE