/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
En snegl på vejen......
Fra : sdam
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 11-05-07 15:43

Hejsa

Det med at ens PC'er pludselig er blevet ukristlig langsomt opfattende mht. reaktionstid er/ kan være et problem hos mange - ingen tvivl om det, men når man arbejder med mange RAM (1024), har over 80% på disken endnu, og ikke har installeret noget der skulle kunne "trække tænder" ud i den grad som det nu er sket for mig!

Spørgsmålet går på, hvad og hvor skal jeg starte for at finde årsagen til denne relative hurtige indtrufne "sløvhed" på computeren?
PS
Har kørt diskfragmentering, og andet oprydning.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 11-05-07 16:13

Først prøver du liiiige: http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

..ellers:

Sidste opdateringer fra Microblød

Jeg har lavet RIGTIG megen 'oprydning' fordi 'folk' ikke opdagede, at de sidste opdateringer fra Microsoft (..medens de stod på: Download og installering via. "Automatiske Opdatering") ..IKKE gjorde det muligt at bruge sin PC samtidig

Hvorfor tror du at 25.000 skoleelever oplevede et nedbrud til deres Biologi-eksamen?

Næppe et nedbrud af skolernes nye 'system', men snarere en sideeffekt af 25.000 samme licenser til staten, som skulle opdateres SAMTIDIG.

..og det var et 'tungt' læs som kom (IE og Office2003 opdateringer)

..er det gået helt galt med Explorer?

..så prøv: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

..eller: http://www.cssboxing.com/temp/IERegFix.bat

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-05-07 18:02

Du kunne state men at slette dine cookies derefter midlertidig temp filer og så defregmenter så vil jeg tro du når meget videre

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-05-07 18:25

Denne computer-funktioner-mappeinstillinger-vis-vis skjulte filer og mapper- OK

denne computer- dukmemts and settinks- (din mappe)- lokale instillinger- Temp

Marker alt og slet, hvis der er nogle du ikke kan slette så deaktiver din netforbendelse og fortsæt
så skulle mange af dine problemer være løst

dr.dem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-07 18:37

En 10.000 km service så kører det igen.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-05-07 18:39

Citat
En 10.000 km service så kører det igen.

Ja ellers også dør den

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-07 18:40

Dræbersnegl??

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-05-07 18:43

Citat
Dræbersnegl??

Den skal man bare træde på så dør den

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-07 18:44
Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 18-05-07 10:44

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 18-05-07 10:48

Hi MOLOKYLE

Hvis de her opdateringer fra Microsoft er saa "besvaerlige" hvorfor bliver de saa bare sendt frem uden videre forklaringer til hvornaar/hvordann/hvoeledes de kan opdateres?
Kan forstaa, ar de virkelig skaber problemer - ikke bare hos mig!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-07 12:11

Det gør de heller ikke

Det er noget du selv bestemmer i Windows kontrolpanel under: Automatiske opdateringer.

Slår du automatiske opdateringer fra, må du selv hente dem under: Windows Update

http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da

Der kan du selv vælge hvilke opdateringer du henter, hvornår ...og hvad disse vedrører

</MOLOKYLE>