/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon EOS 350D Megapixels
Fra : Iselou
Vist : 476 gange
31 point
Dato : 11-05-07 11:34

Hey! Mangler endnu engang hjælp fra nogle kloge hoveder ;)
Nogen der ved hvor mange megapixel Canon EOS 350D har? Jeg har læst mig frem til det, men det jeg har læst står på engelsk og vil være sikker på at der ikke er noget jeg har misforstået! Læste det blandt andet som om at man kunne vælge mellem 8.0 og 8.2.. Kan det passe??

Jeg ser frem til at høre fra jer.
Jeg ved ikke så meget, men jeg er til gengæld utrolig god til at spørge ;)

Mvh Iselou

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 41 point
Dato : 11-05-07 11:59

Hej

CMOS censortypen som Canon benytter i 350D, har ialt 8200000 pixels (8.2 MP). Kameraet benytter dog kun 8000000 pixel (8MP) af dem.

Så der er ikke noget valg. Det er bare måden det fungerer på

Vh Claus

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 11-05-07 12:08

fluffyclaus

Okay! Jeg siger 1000 tak! Se nu blev jeg meget klogere ;P

Godkendelse af svar
Fra : Iselou

Dato : 11-05-07 12:09

Tak for svaret fluffyclaus.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 11-05-07 12:21

Lige en bemærkning; Når du kommer i lære som fotograf, er det helt andre cameratyper du bliver udsat for f.eks. Sinar, Linhoff, Hasselblad m.m., alle med meget højtopløselige digitalbagstykker.
Og du skal ikke forvente at dit 350EOS, laver billeder i samme kvalitet som dem.

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 11-05-07 13:56

kj

Mange tak for din bemærkning :)

Jeg regner med at have en lidt bedre økonomi på det tidspunkt, så der kan jeg evt. invistere i et nyt kamera. Starter stille ud ;)