/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulvtæppe
Fra : Firstoftwo
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 21-04-07 11:30

Vores børnebørn har lavet nogle grimme pletter på vores gulvtæppe i entreen, vi har fået pletterne af men har også fået imprægneringen fjernet så der kommer store snavsede skjolder der hvor pletterne var. Hvad kan vi bruge til at imprægnere med igen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-07 11:35

I campingcentrene kan man købe inpræneringsvædske til fortelte, det må da kunne bruges

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 21-04-07 11:43

http://jackmusic.dk/default.asp?id=74&vid=1141

du kan blot købe tekstil imprægnering der egner sig til tekstiler incl. gulvtæpper - farvehandler og tankstationer fører disse

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-04-07 15:38

Den imprægnering du får til telte og andet er for at gøre dem "vandtætte!". Det har ikke noget at gøre med smuds og pletafvisning. Spørg en tæppehandler.

Det er dumt at rense tæpper med såkaldt tæpperens. Så tager de mere imod bagefter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-07 16:38

transor jeg er ikke sikker på du har helt ret, når man sprøjter det på, burde det vel heller ikke så let blive snavset, det kan man da bl.a. se på græskanterne, der burde de fleste fortelte være møjbeskidte, når de er opstillede i det danske vejr.

Men det er da altid en god ide, at tale med en tæppehandler

Godkendelse af svar
Fra : Firstoftwo

Dato : 26-06-07 00:20

Tak for svaret miritdk. Det virker ikke helt efter hensigten så dedr kommer et nyt tæppe i morgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-06-07 08:43

det var synd - men tillykke med det nye så