/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC inspector
Fra : refi
Vist : 713 gange
100 point
Dato : 20-04-07 13:19

Nu er der brug for en "nørd" eller to

Hvad er det lige der går galt....

Har hentet clome maxx herfra http://www.pcinspector.de/clone-maxx/uk/download.htm

Ingen problemer i det (hverken som iso eller exe fil )

Men så går det galt....

Begge versioner kan boote og viser menuen hvor du vælger sprog....
derefter scanner den og fortæller mig så at der INGEN drev findes i maskinen.... ????????

Et check af CDen viser INTET (ingen filer) til trods for at der er 2 MB brugt.....
Et check af disketten viser alle filerne (mest selvfølgelig diverse dos-filer til opstart)....

Men BEGGE virker til at boote på, så det samme må jo ligge på CDen (det kan bare ikke ses)....

Hovedproblemet er som sagt at INGEN af dem finder nogle drev i maskinen og kan derfor selvfølgelig ikke clone noget som helst....

HVOR GÅR DET GALT ???????

Er der evt. en der "gider" prøve at lave disketten eller cden selv - så er det nok nemmere at følge med....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-04-07 17:43

Hvis du "bare" skal recover nogle filer, hvorfor bruger du så ikke bare deres alm. recovertools, som hentes ned på hardisken, og kører derfra, eller er det måske fordi du ikke vil have mere overskrevet på den(Harddisken), da det er den du vil redde noget fra.
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 17:56

Nej du misforstår.....

Det er til at klone harddisken (en slags backup)....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-04-07 20:10

After you have completed the download of PC INSPECTOR™ clone maxx please start the program. The software will create a bootable disk. Please restart the PC with the boot disk.

Og nu vil jeg hente og prøve. (langsom nedhentning)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 20:20

Lyder godt.....

Begge er bootable.... Uden problemer....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-04-07 20:31

Hentet og afprøvet - den laver en diskette og den er afprøvet på en bærbar. Clonemax kunne dog ikke finde noget stad at lægge backup så den opgav.
http://www.hirsenet.dk/clonemax.htm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-04-07 20:32

Denne http://www.hirsenet.dk/clonemax.htm vil ligge der et par dage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 20:50

Det er også det jeg kommer frem til......

Men hvorfor kan den ikke finde den anden harddisk (til clonen).....

Det er ganske vist en USB harddisk.....

Men det er jo ikke alle der har plads nok på den indbyggede og det kan vel heller ikke være meningen, så gør den jo ingen gavn hvis harddisken står af.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-04-07 21:00

Min nye comp kan bruge USB HD til backup med Drive Image.
Men ellers brugte jeg at lægge image på D: og så flytte senere.
Dog kører jeg helst DI fra en anden partition/harddisk i windowsmiljø og så går det hurtigt.
Jeg har 2 harddiskskuffer hvor den ene kan styre den anden, alt efter hvilken der er øverst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 21:08

Smart nok, men hjælper desværre ikke på dette problem......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-04-07 21:12

Hvis du åbner din postkasse for en kort bemærkning så kan du låne et par disketter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 21:21

Disketter har jeg da nok af....

Hvad tænker du på ?????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-04-07 21:31

Jeg har et par disketter du kan låne og dem kan du låne via Privat Besked.
Så kan du altid afbryde din privat besked postkasse bagefter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 21:39

Okay....

Til hvad ?????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-04-07 22:02

ØØh - jeg har lige opdaget at jeg ikke kan finde de disketter.

Tilbage til spørgsmålet:
Jeg kører nu med den Clonemax på min nye comp.
Der sidder 2 harddiske i Master/Slave.
Det eneste man kan er at vælge hvilken HD der skal kopieres over på den anden HD
Det er hele HD som clones over.
Jeg stopper processen her.
................................................Jeg kan ikke bruge programmet til noget som helst og smider den ud igen.

Ps. nu håber jeg ikke at den har vredet i mine partitioner.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-07 22:19

Juhu - min comp overlevede turen med Clonemax.
By By clonebras............

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 22:24

Ja jeg må indrømme at jeg heller ikke har meget fidus til den....

Den fungerer åbenbart KUN hvis man enten har en partitionet harddisk eller en extra fastmonteret

Så den får nok samme tur her hvis ingen liige har guldægget

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-04-07 22:26

Ja man kan ligeså godt starte et DOS-program og så lave det derfra.
Der er endnu ikke noget program som kommer op på siden af mit Drive Image.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 23:13

Tak for svaret e.c.

Den røg også her....