/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Navne oversat til kinesisk skrift???
Fra : tanjaaar
Vist : 2446 gange
50 point
Dato : 16-01-03 16:43

Er der en hjemmeside på nettet, hvor man kan få oversat navne til kinesisk skrift, som de så måske kunne sende til en??? Eller er den eneste mulighed, at gå ned til en tatovør???
Hilsen Tanja...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-03 18:43

Det kan være at denne forening kan og vil hjælpe dig:
http://www.dansk-kinesisk.dk/
Så kan du altid gå ned til en tatovør og få det chekket.
Emesen.

Kommentar
Fra : tanjaaar

Dato : 16-01-03 19:36

Øv øv.. Den kunne ikke hjælpe.....

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 50 point
Dato : 16-01-03 22:25

måske kan engelsk til kinesiks bruges !!!
det er med rigtige kinesiske tegn den oversætter med !

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-01-03 22:26

http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr
og lige linket hihi det er for sent jeg raler næsten kineskisk ! zz

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-01-03 22:30

har lige tjækket den,det er ikke alle navne den om kan man oversætte alt til kinesiks ???

Kommentar
Fra : tanjaaar

Dato : 17-01-03 01:24

Øv.. Den kan ikke oversætte Amalie Skal ha' oversat min datters navn.... HJÆLP!!!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-03 15:40

Måske kan du finde ud af hvad Amalie hedder på Engelsk først, hvis der findes et tilsvarende navn eller noget der betyder det samme, og så kan det være du kan bruge linket fra xou. På denne site påstås det, at AMELIA er en engelsk afart af AMALIE som skulle betyde flittig.
http://www.b-a-b-y.dk/artikler/navngiv/database/stamside.asp?ID=145
Emesen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-01-03 14:30

Hvis hun er flittig er det nok det rigtige at kalde hende for,men
hvis ikke kan du så ikke oversætte doven til engelsk-kineske,for
så må hun jo være det.

Godkendelse af svar
Fra : tanjaaar

Dato : 18-01-03 14:32

Den gik heller ikke.. Ja så skal jeg vælge at bruge ordet "fliitig", og oversætte det, men så synes jeg ikke helt at det giver det samme resultat, som hvis jeg fik oversat Amalie.... Det lader til at der kun er den mulighed, at gå ned til en tatovør:-/

Kommentar
Fra : tanjaaar

Dato : 18-01-03 14:33

Ha ha Det er vidst begrænset, hvor flittig/doven man kan være, når man kun er 5 mdr. gammel Ikk'?? *ss*

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-01-03 12:41

det viste jeg ikke...hihi