/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Re-installering af Win XP
Fra : ivanovic1
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 15-04-07 11:58

Hej Alle,

Jeg havde en harddisk med to partioner på min pc før reinstallering et c: (40 gb) og et d: (80 gb). Alle mine programmer samt Windows var installeret på mit c:

Efter jeg re-installerede min pc, er der sket det nu, at mit gamle f: på 80 gb er blevet lavet om til et c: mens windows har installeret sig på et d: på 40 gb.

Kan jeg gøre noget for at bytte om på de to partioner.

Håber i forstår mit spørgsmål :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-07 12:06

Det er nok fordi du har 2 styresystemer nu

XP vil ikke automatisk installere sig på andet end C.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 15-04-07 12:07

Citat
Kan jeg gøre noget for at bytte om på de to partioner.

Ja....

Installere påny....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-04-07 16:48

Jeg har akkurat det samme problem og har også spurgt herinde uden at vi fik løst problemet.

Det fungerer fint mrf drevbogstaverne byttet om, men man skal basre huske på det hele tiden.

Det kan ikke lade sig gøre hverken at omdøbe eller andet hos mig desværre.

Jeg vil følge spændt med.

Ser lige om jeg kan finde mit spørgsmål fra dengang.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-04-07 16:48

Det vil altid være klogt, at fjerne tilslutningen til andre fysiske drev, så der kun er et fysisk drev, når et oberativsystem installeres!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-04-07 16:51

Ja men severino, når nu det er en partition på det samme drev er det jo ikke let

her er mit spørgsmål

http://www.kandu.dk/Spg71995.aspx

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-04-07 17:04

Nej Fijala, det kan du have ret i.
MS produkter har det jo med at opføre sig mærkeligt en gang imellem, og alternativerne er jo ikke noget større udbud, ellers kan det godt være at MS har måtte se baghjul!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-04-07 17:54

Sæt din XP cd i drevet og Boot fra den.
Første gang du kommer til REPARER klikker du.
Vælg tastatur og klik
LOG PÅ WINDOWS ved at indtaste 1, mulig der skal koder til, hvis du har oprettet dem.
Skriv help og dos åbner sig.
indtast fixboot eller fixmbr og godkend.

Plejer at hjælpe hos mig.

Anden mulighed er at ''slette'' dit drev- med forkert bogstav.
Og kør CHKDSK over kommandoprompt.

Men husk at tage backup...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-04-07 17:59

Citat
Anden mulighed er at ''slette'' dit drev- med forkert bogstav.

Start - højreklik på denne komputer - administrer - diskhåndtering.

Og det er IKKE nok, bare at formatere drevet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-04-07 19:44

jeg vil næsten sværge på at han ikke kan slette drevbogstav da det er en systemdisk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 22:19

Der er KUN formatering tilbage.....

ALT er jo relateret til drev D - det kan du ikke bare ændre ved at skifte drevbogstav.....

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 24-04-07 11:50

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 12:02

Selv tak....