|
| PALLE _ B = tun.............. Fra : disken | Vist : 757 gange 100 point Dato : 06-04-07 23:56 |
|
Kigger du lige IND........
Satte en ''TH'' i den___
Masser omdrejninger_ med tun cylle / udstød OG en hansen VARIO
Nu kan man da mærke NOGET OP ad bakke....
Men FUK
MAX 40 km
Latterligt, endnu en scooter til skrald...
Lovlig cylle 80 // skift den til ?? 40 km
Efter henvisning///er
Og der er INGEN utætheder
Skulle have HORT på mig selv og købt NOGET der virkede
Men palleb """ kom__??? _ men en PAKNING 1 2 3 30
skræmte livet af MIG....
Tunet var 15 HK,SKULLE HAVE KØBT DET__________
dette er SGU DA SPIL af penge
Og havde garanteret fået MERE LORT //KM// UD af min Scooter.
------------------------------
Intet AF DET vikrede,
kØRER STADIG 40/50 KM
Og det JEG KOM fra - var en LOVLIG CYLLE.........'
der kunne føllge en Rutebil...
| |
|
Helt nøjagtig,hvad sidder på din PGO nu, og hvordan opfører den sig.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 08-04-07 21:10 |
| | |
|
Ja, selvfølgelig skal skiven væk, ellers er det som at køre i Ferrari, men kun må køre i første gear.
Men du bør også sætte en større dyse i karburatoren.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 09-04-07 14:11 |
| | |
|
Nu kan jeg slet ikke se, hvorfor du skifte varioen, det har kun mening hvis man bruger de helt store tunsæt, med racerkarburator.
Fjederen som følger med, er ligeledes kun nødvendig til ovennævnte.
Hvis du har sat fjederen i, bør du skifte den til den orginale.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 09-04-07 14:41 |
|
Altså først købte jeg tunet, og den ville ikke trække.
Fik at vide herinde, at det muligvis ville hjælpe med anden vario,
og da den var temmelig slidt, købte jeg en.
Der er ikke skiftet fjeder.
------------------------
Siden sidst,,,
Prøvede med lettere ruller, masser af omdrejninger men 25 km
----------
Satte originale ruller på igen, PLUS den ring der fulgte med vario.
Og den er dobbel så tyk, som til den jeg skiftede.
Nu kører den rimeligt med træk.
Og 5/ 10 km hurtigere
Men stadig ikke i nærheden af hvad den har kørt...
Om jeg fatter det...
| |
|
Den sorte ring der følger med thansens vario, skal ikke i, den følger kun med for at man kan gøre den "lovlig", i det hele taget skal der ikke være ring/skive i hvis man vil køre stærkt.
Endvidere er det ikke sikkert at rullerne fra thansens vario, passer med de gl. ruller, de skal jo have samme længde og diameter, som dem der følger med varioen. Mål dem med en skydelære.
Men se at få den ring af.
VH Palle Hansen
NB: Når ringen er væk, kan "varioskiverne" gå tættere sammen, så remmen kravler højere op, og dermed længere ned mellem remskiverne bagi, og dermed geare knallerten op i højt gear.
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 09-04-07 17:00 |
|
Hej
Ganske KLAR over hvad du mener.
Citat NB: Når ringen er væk, kan "varioskiverne" gå tættere sammen, så remmen kravler højere op, og dermed længere ned mellem remskiverne bagi, og dermed geare knallerten op i højt gear. |
MEN sig det til min Scooter...
Den har ALTSÅ - ikke fundet ud af det...
-------------------------------------
ALTSÅ::
Som skrevet, mindre ruller ''GRAM'' så står den næsten stille
med en MASSE omdrejninger.
Med og uden SKIVE....
***Fjerner jeg ringen helt, er der næsten ingen træk på den.***
PÅ med dem igen. ''Rullerne''
Satte ringen der fulgte med Vario på, ***og den store skive virker bedst***
og straks kørte den ''normalt''
Dog uden den store hastighed, 45/50 km
Men det bedste JEG kunne få ud af den...
Derfor mit spørgsmål, DA det jo lyder = mere eller mindre OMVENDT.
T
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 09-04-07 17:02 |
|
Men det KUNNE jo være, at der har været PILLET
ved den bagerste fjeder.
Har ikke set efter.
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 09-04-07 17:07 |
|
Noget kunne DA tyde på, da den går fint op i ''gear''
ved Vario, men at den MÅSKE ikke, kan komme ned, i koplingen.
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 100 point Dato : 09-04-07 17:13 |
|
Det er svært at se om det er den orginale fjeder, men i hvert fald skal ringen væk, og derefter skal de rigtige ruller i.
De rigtige ruller, er dem der tager rimelige mange omdr. men også kommer over det døde punkt, som åbenbar ligger omkring 30-?
Måske drejer det sig bare om at forøge de "mange omdr.ruller" med 1/2-1 gram?
Som forsøg kan man lægge hveranden rulle i som tung, og som let, hvis man ikke lige har et lager.
VH Palle Hansen
NB: I hvert fald er rullerne for lette når den tager mange omdr. men ikke får høj topfart.
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 09-04-07 17:20 |
|
Citat Som forsøg kan man lægge hveranden rulle i som tung, og som let, hvis man ikke lige har et lager.
VH Palle Hansen
NB: I hvert fald er rullerne for lette når den tager mange omdr. men ikke får høj topfart. |
Har prøvet det...
Enten for mange omdrejninger, eller den kører som den gør nu. RIMELIGT.
Prøver at se på koplingen, har en STOR mistanke om,
at fjederen er for stram.
Og ikke kan presse remmen ned.
Men sg_ da mærkeligt - alligevel..
Takker indtil videre.
Du får nærmere at vide.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|