|
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 24-03-07 20:19 |
|
Enten har du vendt dit stempel forkert, eller også så er det dit tændrør som ikke vil gniste pga den høje kompression.
Prøv at sætte et helt nyt B7HS tændrør i og indstil elektroderne til 0,5mm så gnisten ikke skal springe så langt.
Hvis intet af dette hjælper, så er det nok din toppakning som er meget utæt.
ps. har du prøvet at give den en snaps?
altså hælde en lille skvat benzin ind igennem hullet til tændrøret, skrue tændrøret hurtigt, sætte hætten på, og træde mange gange på kickstarteren.
| |
| Kommentar Fra : hynke007 |
Dato : 24-03-07 20:43 |
|
hejsa.
mit stempel vender rigtigt og der er gnist på tændrøret... det er helt nye pakninger der er på så jeg kan ikke tro at de er utætte. har også prøvet at give den en snaps også uden resultat...
| |
|
Pakningerne skal du squishe cylinder/stempel med, som angivet i den medfølgende vejledning, det er normalt 0,6-0,7mm på det største af polini cylinder 47,6 sættene, men om dit sæt er det store evolution, ved jeg jo ikke.
Startproblem, er nok at du ikke har tilsluttet vaccumslangen, eller byttet den med benzinslangen, det kan du jo tjekke ved at trække benzinslangen af, så skal der komme en sjat benzin, hvergang du kickstarter.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 24-03-07 21:06 |
|
Han har jo prøvet med en snaps, så det udelukker jo benzinhanen.
Den burde jo starte med en snaps, selv om at der er byttet rundt.
Du siger at der er gnist på, men du forstod ikke mit spørgsmål.
Du har jo ikke et kamera inde i cylinderen, så du kan se om der er gnist, når luften er presset sammen til 12 gange mindre end normalt!!!!
Men prøv ihvert fald at banke dine elektroder lidt tættere på hinanden og se om det virker.
Hvis du har et tændrør i som har et stort blåt R på siden, f.eks. BR7HS, så smid det ud.
R tændrør er radiostøjdæmpede og gnisten er ca. 20% mindre på dem.
Squisen burde ikke have noget at sige, medmindre at den er for lille, så kompressionen bliver 15.
| |
| Kommentar Fra : hynke007 |
Dato : 24-03-07 22:36 |
|
hejsa.
der var ingen vejledning med til pakningerne... jeg har et B8HS tændrør i. jeg er også sikker på at vacum og benzin slange ikke er blevet byttet om...
| |
| Accepteret svar Fra : NoShyGuy | Modtaget 200 point Dato : 24-03-07 23:17 |
|
skid på de slanger, den burde jo starte når den får en snaps, med eller uden slanger på.
Prøvede du at smøre stemplet og cylinderen ind i 2takts olie, sætte stemeplringe på, og sætte det samme uden at montere det, så du kunne se om det gled godt?
ps. kunne den starte før, med den anden cyinder på?`
Prøv evt at sætte den på igen så?
| |
| Kommentar Fra : hynke007 |
Dato : 25-03-07 01:19 |
|
hejsa.
den kunne godt starte på den anden cylinder... nej det prøvede jeg godt nok ikke. men kunne da være at jeg skulle gøre det
| |
| Kommentar Fra : hynke007 |
Dato : 25-03-07 12:26 |
|
hej igen
jeg skiftede bundpakningen til en tyndere så statede den første gang.. køre så nu med en orginal karbo med dyse 82 og standart luftfilter.. men hvis jeg vil have power luftfilter på hvilken dyse skal jeg have i??
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 26-03-07 11:36 |
|
prøv med 92.
Hvilken udstødning har du på til så stor en cylinder?
ps. en for lille karburator til så stor en cylylinder betyder at den ikke får særlig meget kold luft ned til motoren, som jo køler.
| |
| Kommentar Fra : hynke007 |
Dato : 27-03-07 04:19 |
|
hejsa
jeg har lige monteret en dyse 100 da den ikke fik benzin nok.(satte sig ). stadig med standart luftfilter. jeg har en eller anden lille tun udstødning. jeg har også overvejet en anden karbu.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 27-03-07 09:09 |
|
Har du lige sat en Polini 47,6 cylinder?
Det lyder dyrt.
Som sagt, dys din karburator rigtigt ind, inden du går ud og lukker op for gassen.
Sæt en dyse 120 i og se om den 4takter.
Derefter skifter du dyse ned i størrelse, indtil den ikke 4takter mere.
Ps. drop Thansen olie.
Kør kun med fuldsyntetisk olie af meget høj kvalitet, til så dyr og HK kraftig cylinder.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 27-03-07 17:28 |
|
prøv med 5 eller 6 grams.
Har du skiftet koblingstrykfjeder?
Rullerne afhænger også af det.
Men prøv bare 5 eller 6 og se om den trkker bedre.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 27-03-07 20:15 |
|
Sæt både 0,1mm og 0,4 bundpakingen på så.
Squis skal være ca. 0,7mm og hvis den rammer med 0,1 og du nu har 0,4 på, så er squis jo ca 0,3 nu. Det er jo for lidt.
Hvis du kan finde en bundpakning som er 0,6-0,8mm, så vil det være perfekt.
Du kan ikke være sikker på om noget har taget skade.
Det er nok nærmere dine stempelringe som er slidt lidt mere nu.
Men kører den, så tillykke.
Prøv med 6grams ruller når du får tid.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 28-03-07 09:36 |
|
Du skal ikke indstille din motor efter om den 4takter når den er kold.
Den SKAL 4takte når den er kold, når der jo er choker på.
Du skal indstille på karburator når motoren er varm. dvs at den har kørtet par km.
Det er først der at du skal lytte efter om den 4takter ved fuld gas.
ps. husk at sætte så stor en dyse i så den 4takter på første tur, så du er sikker på at den ikke sætter sig på første tur!
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 28-03-07 22:27 |
|
så er det 47mm jern.
47,6 er kun aluminium.
Jeg har aldrig forstået hvorfor folk køber tun jerncylindre. De bliver jo alt alt for varme.
Jeg tuner KUN med aluminium hvis jeg skal over 40mm som ellers er standard.
| |
| Godkendelse af svar Fra : hynke007 |
Dato : 14-05-07 18:51 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|