|
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 19-03-07 19:48 |
|
Det hjælper jo ikke at købe ny cylinder hvis "hakket" er i motorblokken
Hvis ikke den er for dyb - giv den et ordentlig lag flydende pakning sammen med en NY pakning...
Som du selv siger - der er jo ikke det store tryk nederst....
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 19-03-07 20:12 |
|
Citat Det hjælper jo ikke at købe ny cylinder hvis "hakket" er i motorblokken |
Derfor spørgsmålet
Citat Kan man fylde den ud med engang syrefri lim / pasta. |
Var spørgsmålet.
Flydende pakning, har jeg dårlig erfaring med, da
det ''krystalleres'' og bliver MEGET skørt.
Men som ? lyder, når der ikke er det helt STORE tryk
i krumtap-huset....
------------------
Har du selv afprøvet det. ?
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 19-03-07 20:15 |
|
Med karborundum-pasta kan man slibe plane flader på en glasplade. (farvel glasplade)
Autoreservedelsforhandlere har noget der hedder "cyril" som er flydende pakning ..........men det limer også så den kommer til at sidde fast igen.
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 19-03-07 20:51 |
|
Det er nok svært at få varme nok på - for ellers kunne du fylde op med tin.
Der findes også noget metalfiller men jeg kan ikke huske hvad det hedder.
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 100 point Dato : 19-03-07 20:55 |
| | |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 19-03-07 21:24 |
|
Citat Det er nok svært at få varme nok på - for ellers kunne du fylde op med tin. |
Min tanke, men Aluminium ? øh
Plus en UTÆT benzin tank::::
-----------
Citat Krumtaphuset skal repareres med 2-komponents materiale, feks. araldit, eller:
http://thansen.dk/product.asp?c=839409727&n=1227180036&pn=1227204749
Skal det være helt prof. så:
http://www.veteranknallert.dk/0200/Durafix.htm
VH Palle Hansen |
Lige MIN tanke.
Har du selv prøvet det, IKKE fordi jeg
ikke tror på DIG...
når først det er
repareret og HÆRDET, mener jeg, at der
skal en borehammer til ar flytte den KLAT LIM.
Har en fyldning andet-steds, og den er IKKE
til at banke væk...
Men den skal selvfølgelig være SYREFAST
Og planslibes, med resten af blokken.
Men HAR jeg ellers ret i, at der ikke er
meget TRYK på, i krumtaphuset.
Eller´s kunne simmerringe JO ikke være der.
Indtil vide5re TAk.
Næste er så et godt TUN__________
SE NÆRMERE
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 19-03-07 21:42 |
|
Der er en gang i mellem vacum i krumtaphuset.
Duskal da ikke skovle araldit ned over, men sørge for at skrabe glat med det samme, inden det hærder.
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 19-03-07 23:10 |
| | |
| Godkendelse af svar Fra : disken |
Dato : 19-03-07 23:16 |
|
Beklager ALLE ikke får disse unævnelige points.
Men som skrevet gik jeg selv ind for 2 komponent lim
og IKKE alt det andet, jeg ikke , kan huske nu, det smuldrer væk
Har prøvet det, men sikkert på en Honda___Amigo 4 Takter
Men du får høre HVIS IKKE, det virker.
| |
|
Der er jo skiftevis lidt tryk og vaccum i krumtaphuset, men aldrig mere end + - 1 ATM, men alligevel skal der jo være tæthed, for at få fuld udnyttelse af poweren.
Og er der kommet lidt for meget araldit på, kan det jo files væk. Og er der for lidt, kan et hul op til 1 mm klares med flydende pakning.
Jeg bruger altid et meget tyndt lag flydende ovenpå eller under en ny pakning.
Men aldrig så meget at det drypper ned (Fik engang en knallert hvor en knægt havde dryppet et par dråber for meget lige ned i krumtapskyllekanalen over hullet, som smurte det ene hovedleje) Det leje var brændt sammen.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|