/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
dele hardisken
Fra : badja
Vist : 478 gange
210 point
Dato : 16-02-07 16:58

hej jeg har et problem min hardisk er delt i tre C,E,og D og jeg har for lidt plads på C kun 6mb men jer har 100 på C,D kan jeg dele en af de to så jeg får mere plads på C

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 17:04

Ja den kan du godt, med programmet Partition Magic.
eller med dette program:
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.

DET ER IKKE LEGETØJ.................så tænk dig om inden du foretager dig noget og evt. spørg.

Kommentar
Fra : badja

Dato : 16-02-07 17:10

tak jeg køber den program partition magic

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-02-07 17:25

KØBER

Kommentar
Fra : badja

Dato : 16-02-07 17:30

eller kan man download den gratis

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-07 17:31

Du snakker forhåbentlig Gb og ikke Mb.......

For 206 Mb er da ikke noget at flytte rundt på

Kommentar
Fra : badja

Dato : 16-02-07 17:32

ja 6gb

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 17:37

Partition Magic er det bedste program til ændringer af partitioner på harddiske og koster Ca. 600 kr.

Dette kan downloades og er gratis.
Efter at have startet comp med disketten skrives pm og tryk enter.

Kommentar
Fra : badja

Dato : 16-02-07 17:39

ja det var en fejl jeg har 6GB på C og ca.100GB på D og ca.100 på E men jeg vil gerne lave om så jeg har 100GB på C

Kommentar
Fra : badja

Dato : 16-02-07 17:42

kan man ikke bruge alm. disk og ikke den Technet boot diskette

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 17:45

Hvis D er tom for data.
D slettes
C: udvides til de ca. 106 GB
Når C: ændres til over omkring 20 GB vil klosterstørrelsen også ændres og det tager lidt tid.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 17:47

Der skal bruges et partitionerings program til at gøre det.................
Har du ikke diskettedrev

Kommentar
Fra : badja

Dato : 16-02-07 17:50

Nej Jeg har kun cd/dvd drev

Kommentar
Fra : badja

Dato : 16-02-07 17:51

har jeg brug for den program eller er det nok med at jeg sletter D

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 220 point
Dato : 16-02-07 17:55

Jeg kan ikke anbefale at du gør det selv, for det kræver lidt viden omkring partitioner.

Hopper fra her.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-07 18:10

Prøv at læse med i spørgsmålet her: http://www.kandu.dk/Spg100483.aspx e.c gjorde mig opmærksom på programmet GParted, du skal hente den og brænde den som iso.fil, hvorfor nævner du ikke den e.c

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 18:23

Jeg fik lidt kolde fødder - og blev lidt nervøs på badja's vejne. Det er ikke sådan ligetil at rode med partitioner.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-07 18:34

Så er det godt vi sidder anonyme bag et brugernavn, hvis det går galt for badja det er rigtig som du inleder e.c DET ER IKKE LEGETØJ

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 19:03

Jeg har været ud for at en Kandubruger slettede hele sin HD med et af de værktøjer som jeg plejer at bruge. Og han skældte mig ud for at henvise til det værktøj.
Så hvis jeg har på fornæmmelsen at spørgeren ikke har kendskab nok, er jeg ikke meget for at "lokke" brugeren til så stor en operation, som det er at flytte rundt på styresystemer.
Win 2000 og XP kan godt være lidt sarte, hvis der ændres noget uden at gøre det rigtigt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-07 19:13

Jeg slettede hele min harddisk med GParted, men det var ikke mig der skælde dig ud jeg

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 19:16

Nej nej det ved jeg godt ...........det er også længe siden, og det var med den fra technet.

Godkendelse af svar
Fra : badja

Dato : 16-02-07 21:45

Tak for svaret e.c.