/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
NY BÆRBAR M PROBLEM.HP 6165EU
Fra : solling
Vist : 799 gange
160 point
Dato : 14-02-07 10:31

SÅ FIK JEG LANGT OM LÆNGE KØBT MIN NYE BÆRBAR JUBIIII OG VALGET FALDT PÅ
HP 6165EU FRA TDC.

Jeg er lutter glæde med der er dog nogle minusser....

1. JEG ER VED AT GÅ TIL I BLÆSERSTØJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blæseren kører ligemeget hvad jeg laver. Den kører ca 1 minut, holder pause 1 minut og starter så igen........ JEG ER VED AT BLIVE VANVITTIG.
Jeg købte den jo for at bruge den som mediacenter og havde glædet mig til at skulle høre netradio, se film osv.... men den blæser så meget at jeg ikke kan koncentrere mig om andet. Jeg har prøvet at lukke alt andet end radioen ned, slukket for skærm osv, så der kun er lyden fra radioen og alligevel går blæseren i gang ??? kan det virkelig være rigtigt ?

2. jeg kan ikke downloade visse programmer. feks itunes ? Der kommer en boks op hvor der står at itunes ikke er et gyldigt win32-program? hvad kan der være galt?

3. Jeg købte jo som sagt bla min bærbar for at kunne se tv og høre radio, men men men når jeg skal se feks nettv fra f.eks dr eller tv2 kører det simpelthen bare ikke. Når jeg starter for et program kører det i ca 10 sekunder for så at stoppe og indlæse og sådan bliver det bare ved. Jeg syntes det er meget mærkeligt, da det kørte fint på min ældgamle ibm bærbar----og den er virkelig gammel. Min internetforbindelse er jo også den samme så jeg kan simpelthen ikke forstå at det ikke kører bedre på den nye bærbar ???? hjælp!!!!!!!!

4. Hvordan flytter jeg nemmest alt min data fra min gamle bærbar over på den nye ? jeg tænker specielt på hele mit itunes bibliotek. Der har jeg jo købt musik for en mindre formue så det vil jeg gerne have med over i den nye.

Håber at en venlig sjæl vil hjælpe mig

HOVSA
Der er lige et 5. problem også
Når jeg er inde på forskellige internetsider kommer der pludselig en bokS op hvor der står at der er et problem og den bliver nød til at lukke ned hvorefter der kommer en boks op med en errorreport jeg kan sende. der står at det er et flash9 et eller andet problem. og så lukker siden bare ned........ MEGET IRRITERENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-07 10:34

Du har fået snavs på din PC=spyware/virus, få den renset eller kør en recovery, ved recovery skal du huske backup af dine data inden.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-02-07 10:40

Hmmmm hvordan gør jeg lige det .-)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-07 10:45

Har du ingen internet sikkerhedsprogrammer på din maskine?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-07 10:46

Ang. recovery står i din manual, mener det på HP er F10 under opstart.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-02-07 10:50

[B]hæ hæ det skal måske lige præciseres at jeg OVERHOVEDET ikke har nogen forstand på computere og derfor ikke forstår svære pc ord :-) Jeg må anmode om at alt skæres ud i tykt pap :-) på forhånd tak :-)[/B]

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-07 10:53

En recovery genskaber din PC, som da du startede den første gang - manualen er den bog/hæfte, der fulgte med maskinen - internet sikkerhedsprogrammer kan være f.eks. norton/Mc.Afee eller lignende.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-02-07 11:04

jeg har norton på den og det har været sluttet til hele tiden ???

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-07 11:07

Den skal også være aktiv, det samme gælder dens indbyggede firewall. Hvis du ikke har noget særligt på C:\ så vil jeg anbefale dig, at starte en recovery.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-02-07 11:19

den har været slået til, je har lige tjekket det.
Men da jeg gik ind i "windows sikkerhedscenter" stod der at "sikkerhedscenter ikke er tilgængeligt da sikkerhedscenter er blevet stopper eller ikke er startet". Der står så at man skal genstarte computeren, men år jeg har gjort det står der bare det samme ?

Norton er det et antivirusprogram, for ellers skal jeg vel have fat i sådan et ?

Den recovery, den sletter ikke de programmer som lå på pcén da jeg købte den vel ? det er kun data som et lagt på efter jeg har taget den i bruge ikke ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 11:21

Citat
SÅ FIK JEG LANGT OM LÆNGE KØBT MIN NYE BÆRBAR

Mon ikke du bare skulle sørge for at få hentet ALLE opdateringer.....

Hvilket styresystem er der på den...

Er det IE7 der er browseren...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-07 11:22

Morton er dit internet sikkerhedsprogram - en recovery laver din PC nøjagtig som, da du fik den.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 14-02-07 11:23

Smid En log fra Hijackthis herind, så er jeg sikker på stl_s nok skal kigge på den

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-02-07 11:23

Citat
Mon ikke du bare skulle sørge for at få hentet ALLE opdateringer.....

Hvilket styresystem er der på den...

Er det IE7 der er browseren...

1.hvilke opdateringer taler du om ?
2.der er windows xp
3.jeg ved desværre ikke hvad IE7 er

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-02-07 11:25

[CITAT][Smid En log fra Hijackthis herind, så er jeg sikker på stl_s nok skal kigge på den/CITAT]

hmmm ahvad ???

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-07 11:25

Opdateringer til Norton/windows - IE7 er den ny explorer fra microsoft.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 11:26
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 11:27

Der er næppe spyware/virus på en NY komputer.......

Så prøv lige opdateringerne først....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-07 11:29

Der er jeg af anden mening, mange går på uden nogen som helst opdateringer, som spørger også siger, så var Norton desablet.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 14-02-07 11:30

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Nummer 11 på listen, klik på billedet hvor der står: Hijack this

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 14-02-07 11:32

Når du så har det, så vælg: Do a system scan and save a logfile,

Og kopir loggen herind,

HUSK DU MÅ IKKE SELV SLETTE NOGET MED DEN

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-07 11:32

I andre må tage over, min tid er udløbet - arbejdet kalder for en tid.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-02-07 12:03

hmm ved ikke rigtig hvad du mener med at kopiere loggen men her er det jeg har fået frem :
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:02:25, on 13-02-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe
C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe
C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Pavilion Webcam\HPWebcam.exe
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jucheck.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Line Sølling Borup\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\K7RNIO5D\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [High Definition Audio Property Page Shortcut] CHDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RecGuard] C:\Windows\SMINST\RecGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\Windows\CREATOR\Remind_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Program Files\Common Files\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Pavilion Webcam Tray Icon.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Hurtig start.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Statusmonitor.lnk = C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1171448924556
O23 - Service: AddFiltr - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\AddFiltr.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Internet Security Password Validation (ccISPwdSvc) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Norton Internet Security\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Norton Internet Security\comHost.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 12:48

Lav et kort spørgsmål i kategorien sikkerhed og henvis hertil....

Ellers ser stl_s det sikkert ikke

Men jeg tror ikke rigtigt på virus....

Har du opdateret ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 12:49

Iøvrigt er Norton noget "bras"......

Det driller ALTID mere end godt er....

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-02-07 12:55

jeps jeg har opdateret ingen forskel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 12:58

Så "fang" lige stl_s

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-02-07 13:07

hvem er det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 13:22

Det er ham der er dygtig til at læse din log

Bare læg en kort henvisning til dette spørgsmål i kategorien sikkerhed - så kommer han - ligesom Julemanden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 13:23

PS...

Det behøver jo blot at være til 10 point

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 160 point
Dato : 14-02-07 17:26

Ingen grund til nyt spørgsmål. Jeg kigger på loggen nu.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-02-07 17:41

Refi har ret i, at der ikke ser ud til at være virus eller anden "snavs", selv om det dog godt kan gemme sig. Refi har også ret i at Norton er noget bras, og det kan sagtens lave nogle af problemerne.

MEN! Hvis du ikke kan leve med den blæserstøj, vil det så ikke være bedre, at gøre brug af din ombytningsret, og så få dig en anden maskine ? Måske en bedre løsning, end at vi begynder at gøre en hel masse. Men selvfølgelig dit eget valg .

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 16-04-07 05:58

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-04-07 01:30

Velbekomme