/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny harddisk til bærbar Dell
Fra : tinehl
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 11-01-03 16:59

Hej,

Jeg håber, der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig

Jeg har en bærbar maskine af ældre dato. Det er en DELL Latitude CPi.
Jeg vil gerne have en større harddisk, for 3GB er jo ikke alverden... Mit problem er nu, at jeg ikke ved, hvad jeg skal lede efter. Altså er det en bestemt type, størrelse osv., der passer til den?

Håber der er nogle, der kan hjælpe mig.

Mvh. Tine

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-03 23:49

Harddisk type du skal gå efter hedder 2,5 tomme interne drev til bærbare. Latitude serien benytter E-IDE interface.
Vær opmærksom på de tidlige generationer af latitude ikke understøtter harddiske over 8,4GB !

Der er også dem mulighed for af få dig en PCMCIA slot adapter der kan forbindes til extern hardisk.

Her finder du en dedikeret Dell latitude Forum - http://forums.us.dell.com/supportforums/board?board.id=latit_harddrive

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Godkendelse af svar
Fra : tinehl

Dato : 15-01-03 20:43

Tak for hjælpen Ke'Fir. Der er mange gode oplysninger af hente på det forum.