/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Alcatel 302/Tele2
Fra : acaa
Vist : 737 gange
100 point
Dato : 28-08-01 00:12

Jeg har 2 mobilnumre, og to telefoner. Lidt i overkanten ik'?
Jeg vil gerne sætte mit TDC kort i min Tele 2 Alcatel.
Findes der nogen der kunne oplyse mig om netværkskoden?
På forhånd tak
Anne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-01 13:43

Hej Anne,

> Findes der nogen der kunne oplyse mig om netværkskoden?

Netværkskoden er forskellig fra telefon til telefon, således at du med en
kode kun kan åbne en telefon. Derfor bliver du nødt til at kontakte dit
telefonselskab for at få den kode der passer til netop din telefon. Det
koster normalt ca. 500,- hvis det er inden de 6 mdr. som du har bundet til.
Et alternativ er at få telefonen "låst op" uden at have koden. Det kaldes at
få den unlocked.
Jeg har lige fået fat i et kabel der passer til din telefon, og har således
mulighed for at låse den op.
Da jeg ikke har prøvet med din model før kan jeg ikke love dig at det kan
lade sig gøre, men jeg vil gerne gøre et forsøg..
Hvis du har mod på det, så slå på tråden eller smid en mail.

Med venlig hilsen
Jens Karstoft
Tlf 22119265

--
Få fjernet simlåsen på din mobiltelefon for 100,- lovligt hos
www.unlockzonen.dk
Alle Nokia, Siemens, Ericsson og Panasonic. Ordnes mens du venter. Kbh..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-01 16:32

> Netværkskoden er forskellig fra telefon til telefon, således at du med en
> kode kun kan åbne en telefon. Derfor bliver du nødt til at kontakte dit
> telefonselskab for at få den kode der passer til netop din telefon. Det
> koster normalt ca. 500,- hvis det er inden de 6 mdr. som du har bundet
til.
> Et alternativ er at få telefonen "låst op" uden at have koden. Det kaldes
at
> få den unlocked.
> Jeg har lige fået fat i et kabel der passer til din telefon, og har
således
> mulighed for at låse den op.
> Da jeg ikke har prøvet med din model før kan jeg ikke love dig at det kan
> lade sig gøre, men jeg vil gerne gøre et forsøg..
> Hvis du har mod på det, så slå på tråden eller smid en mail.
>

En netværkskode har ikke spor at gøre med en låst telefon.

Orange netværkskode: 238 30
Sonofon netværkskode: 238 02
TDC netværkskode: 238 01
Telia netværkskode: 238 20

Da Tele2 ikke har eget mobilnet, har de heller ikke nogen netværkskode.

Mvh.

Michael Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-01 17:32

> En netværkskode har ikke spor at gøre med en låst telefon.

Nej, det er jeg klar over. Men nu er det sådan at når man sætter et andet
simkort end tele2 i en Alcatel når den er låst til tele2, ja så spørger den
faktisk om en "netværkskode".
Så derfor er den såkaldte netværkskode i dette tilfælde den kode der skal
indtastes for at låse telefonen op!
Det er bare to forskellige betydninger af det samme ord!

Med venlig hilsen
Jens Karstoft
Tlf 22119265

--
Få fjernet simlåsen på din mobiltelefon for 100,- lovligt hos
www.unlockzonen.dk
Alle Nokia, Siemens, Ericsson og Panasonic. Ordnes mens du venter. Kbh..

Accepteret svar
Fra : hoejbjerg

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-01 06:35

Der er en nemmere løsning, sådan da. Først og fremmest skal din simlås fjernes, og det er der mange der gør lige fra 75-200 kr. kik her på siderne eller i Den Blå Avis, det kunne jo være der var en lige der hvor du bor, så du ikke skal sende din telefon. Du kan så hos firmaet T.Hansen (www.thansen.dk) få et bagstykke, hvor der er plads til 2 simkort.ca: 200 kr. Dvs, du behøver ikke 2 telefoner, - Altså du kan have 2 simkort i samme telefon. Så kan du skifte fra det ene til det andet selskab som det passer dig. >Det med netværkskoderne vil så komme af sig selv. God fornøjelse.