|
| Mere økonomisk Oliver City? Fra : Allawi | Vist : 3217 gange 40 point Dato : 06-02-07 17:13 |
|
Hejsa
Jeg skal til at købe en CPI Oliver City 30 km/t og har ikke styr på det der med tuning osv
Jeg har hørt at det at farten er begrænset til 30 km/t betyder at den kører mindre på literen plus at den slides mere.
Jeg er ikke specielt interesseret i at køre mere end de 30 km/t men mere interesseret i at køre mere på literen og selvfølgelig at den slides mindre.
Hvad skal jeg gøre for at opnå dette?
Jeg ved godt at man kan lave en masse med dyser, udstødninger osv., men jeg søger efter noget lidt "simplere" hvor jeg ikke skal ændre på så meget, og det skal heller ikke være synligt/hørbart at der er pillet ved den.
Hvis jeg bare skal fjerne skiven, hvilke konsekvenser kommer det til at have på larmen og på topfarten og på hvor meget den kører på literen? Så vidt jeg ved kører den ca 20 km/l som standard.
Eller skal jeg noget helt andet?
Håber der nogle kloge hoveder der kan hjælpe
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 06-02-07 21:13 |
|
Som den er nu med skive i, så kører den meget meget længere på literen uden skive i ( ca 40 kmt )
Hvis du vil have den til at kører lang, så fjern skiven og slip gassen lidt ned når du er oppe på den ønskede fart.
Den larmer meget mindre ved 30 kmt uden skive, da omdrejningerne er væsentligt lavere.
Jeg har altid været imod den skide skive, da den forkorter motorens levetid enormt.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 06-02-07 21:17 |
|
Alternativet er at du sætter en skive i, som gør at omdrejninger først stiger ved præcis 30 kmt og derefter monterer en omdrejningsbegrænser ( populært kaldet panserværn ), til at slå til når motoren kommer over de omdrejninger som den tager ved den nuværende tophastighed.
Derved kan du i tilfælde af en politisag, dokumentere at din konstruktive ændring ikke har ændret på tophastigheden.
Det er den måde som det er gjort på, på en Honda SFX.
| |
| Kommentar Fra : Allawi |
Dato : 06-02-07 23:20 |
|
Fedt nok altså hvis man fjerner skiven så kører den ca dobbelt så meget på literen og den larmer mindre.
Citat Hvis du vil have den til at kører lang, så fjern skiven og slip gassen lidt ned når du er oppe på den ønskede fart. |
Hvor hurtigt kører den hvis jeg trækker gassen helt i bund? Eller det må jeg måske ikke gøre?
| |
| Kommentar Fra : Allawi |
Dato : 07-02-07 00:16 |
|
Citat Alternativet er at du sætter en skive i, som gør at omdrejninger først stiger ved præcis 30 kmt og derefter monterer en omdrejningsbegrænser ( populært kaldet panserværn ), til at slå til når motoren kommer over de omdrejninger som den tager ved den nuværende tophastighed. |
Ved ikke om jeg forstår det helt, men kan man ikke fjerne skiven og sætte en omdrejningsbegrænser, som slår til når den kommer op på 30 km/t. Så er den vel stadig lovlig, da den ikke kan køre over 30 km/t?
Kan man så også deaktivere begrænseren mens man kører så topfarten bliver højere? Så man fx kan køre 50 km/t når man gerne vil det? Eller er jeg gal på den
Derved kan man måske køre de 40 km/l + at den larmer mindre + at den ikke slides + at den stadig er lovlig? Lyder da meget godt hvis det er muligt
| |
| Kommentar Fra : Allawi |
Dato : 07-02-07 00:21 |
|
refi skrev:
Citat Hvor har du det fra ????? |
Jeg troede at NoShyGuy havde skrevet "ca 40 km/l" der hvor han havde skrevet "ca 40 kml" - derfra.
Kan du ikke holde dig væk fra tråden hvis du ikke kommer med noget brugbart?
| |
| Kommentar Fra : simon-ms |
Dato : 07-02-07 14:59 |
|
det gør ikke nogen rigtig forskel at pille ringen kun en 2-3 km/t i topfart men hvis du gerne vil have at den skal køre lidt stærkere så køb et 45. forrør. Motoren har heller ikke godt af at køre med et 30 forrør.
jeg har selv en cpi oliver city og har selv prøvet at pille ringen og man kan ikke mærke forskel, men sæt et 45 forrør og du vil opleve at den et dobbelt så godt optræk og køre ca 60 uden at bruge mere benzin min kører godt 25 km/l med 45. forrør. Men kan godt nok se at der er et andet forrør, men det ser meget naturligt ud så det er ikke noget man lægger mærke til.
| |
| Kommentar Fra : simon-ms |
Dato : 07-02-07 15:00 |
|
og den kommer ikkeb til at larme mere
| |
| Accepteret svar Fra : NoShyGuy | Modtaget 20 point Dato : 07-02-07 15:56 |
|
Den kommer til at larme en hel del mere med et 45 forrør.
Og til Simon-ms, din scooter er klar til skrot snart hvis du ikke har skiftet dysen?
Man må ikke ændre på udstødningen, uden også at ændre på dysen og ofte også rullerne.
Hvis du nu er smart, så køber du den CPI og ser hvor langt den kører!
Den kører sikkert langt nok allerede.
ps. ændre du noget, så mister du din garanti.
| |
| Kommentar Fra : Allawi |
Dato : 07-02-07 16:23 |
|
Citat Hvis du nu er smart, så køber du den CPI og ser hvor langt den kører!
Den kører sikkert langt nok allerede. |
Det gør den sikkert, men det er jo også lige det med at motorens levetid forkortes...
Men jeg siger tak for svarene, så må jeg se hvad jeg gør når jeg har fået den
| |
| Godkendelse af svar Fra : Allawi |
Dato : 07-02-07 16:25 |
| | |
| Kommentar Fra : pjuskeOne |
Dato : 11-03-08 19:38 |
|
30 ringen nedsætter levetiden på motoren.. hvor har i det fra. fruen har en oliver city. og der blev sat 30 rør på den inden den skulle til service og fik så sat 45rør på den igen da den kom hjem igen. og den er ikke dysset om nogensinden. og den kører sku endnu. den har da rundet 20000 uden problemer. aldrig været vrøvl med den. og det er på andet år den kører. normalt er den født med en 47,5 dyse til 45 rør men den bliver dysset op til en dyse 52 fra thansen af som standard. så hvorfor så dyse den om når der kommer 45rør på?????
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|