/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Tip
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Sony Ericsson buldrer med tomme tønder
Bjarne_H har modtaget 15 point for dette tip
Fra : Bjarne_H
Vist : 505 gange

Dato : 28-02-03 03:22

Det passer ikke, at garantien ikke gælder mere, hvis sim-låsen brydes

Citat fra http://www.computerworld.dk/

[citat]
Sony Ericsson buldrer med tomme tønder

Sony Ericssons melding om, at kunderne mister deres garanti, hvis de bryder SIM-låsen på deres mobiltelefon, betyder ikke meget i praksis. Købeloven beskytter stadig de danske kunder, fastslår Forbrugerinformationen.

Af : Magnus Bredsdorff
Sony Ericsson har fundet de tomme tønder frem i sagen om garanti på mobiltelefoner.

Men netop tomme tønder buldrer højest, konstaterer chefkonsulent Mette Reissmann fra Forbrugerinformationen. Derfor vurderer hun, at det sagtens kan få en effekt på markedet, når Sony Ericsson nu fralægger sig sine garantiforpligtelser, hvis kunderne bryder SIM-låsen på deres mobiltelefon.

Men der er ingen grund til at tage Sony Ericssons udmelding alt for bogstaveligt, for selskabet kan ikke løbe fra bestemmelserne i den danske købelov. Ifølge købeloven har kunderne to års reklamationsret, og i det første halve år er bevisbyrden vendt til kundens fordel, så det svarer til en garanti.

- Selv om kunderne går ud og får brudt SIM-låsen på deres mobiltelefoner op, så kaster de ikke reklamationsretten over bord, fastslår Mette Reissmann.

Sony Ericsson skriver ellers til sine forhandlere, at selskabet ikke vil udføre garantireparationer på oplåste telefoner, hvis ikke kunderne kan fremlægge et bevis for, at de har fået udleveret koden af deres mobilselskab.

Mette Reissmann oplyser, at der endnu ikke er afgjort sager om garantien på oplåste mobiltelefoner i Forbrugerklagenævnet. Men hun fastslår samtidig, at skal Sony Ericsson have held til at afvise reparationer på de oplåste mobiltelefoner, så skal fejlen hænge sammen med den brudte SIM-lås.

Det lyder måske, som om det er svært at bevise, hvordan en fejl opstår, men det har Forbrugerklagenævnet syn- og skønsmænd til at afgøre, fortæller Mette Reissmann.
[/code]


 
 
Bedømmelse

Fra : Rellom


Dato : 28-02-03 06:09



Bedømmelse

Fra : ram2


Dato : 28-02-03 06:18



Bedømmelse

Fra : NKSDK


Dato : 28-02-03 06:29



Bedømmelse

Fra : TEAS


Dato : 28-02-03 08:31



Bedømmelse

Fra : GVH


Dato : 28-02-03 03:34



Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke lave en bedømmelse til dette tip.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste