Her er en tekst fra
www.telefonsiden.dk
Næsten alle mobiltelefoner har i dag en funktion så man kan sende en email via den. Det er dog også lidt om til det teleselvskab man er medlem af. Ved Telia har de nogle Kvik koder som man kan bruge, Se her.
Det er slet ikke så svært, prøv selv at se herunder. Det kan være lidt forskelligt fra telefon til telefon, men det er stort set det samme.
Gå ind på telefonen som om du skulle skrive en alm. besked.
Det første du skriver som besked er den email-adresse du vil sende til.
Lav et mellemrum, og skriv så din besked som du vil sende.
Send nu beskeden til udbyderens e-mail centralnummer.
(se nedenfor)
E-mail centralnummer
Mobilix: 999
SONOFON: 40 900 093
Tele Danmark Mobil: 200
Telia: 1010
Telefona : 200
Subject/emnefelt
Specielt Hos Mobilix og SONOFON er det desuden muligt at benytte subject/emnefelt når man sender fra mobiltelefonen. Fremgangsmåde er denne:
Med subject:
john.doe@test.net (subject) blablabla..... (husk mellemrum)
Uden subject:
john.doe@test.net blablabla..... (husk mellemrum)
@-tegnet
Hvis man er Telia kunde, så kan @-tegnet erstattes med enten "+" eller ".." Anførselstegn skal udelades.
Telia kvikkoder
Er man kunde hos Telia, så er her et godt tip:
I forbindelse med at afsende e-mails fra mobiltelefonen kan man benytte KvikKoder. KvikKoder gør det nemt at besvare en indkommet e-mail på mobiltelefonen. Alle e-mails (SMS) får en to-bogstavskode i slutningen af meddelelsen. Denne kode kan skrives i starten af en SMS inden den sendes til central 1010. KvikKoden oversættes automatisk til email-adressen af Telias server.
Det er muligt at få en oversigt over de seneste adresser telefonen har modtaget, ved at sende beskeden "smslist" uden anførselstegn til central 1010. Man kan slette alle eller udvalgte koder med kommandoen "smsslet xx".
Vh.
Nicolai....