Vil lige advare jer mod at oprette bredbånd hos dette firma:
http://dansknet.dk
Jeg oprettede i starten af januar internet hos dem, i en lejlighed jeg flyttede ind i 15. decenber. Den 5. januar fik jeg en bekræftelse på oprettelsen, og allerede den 6. fik jeg modemet. Jeg satte det til, og intet virkede. Jeg ringede så til supporten (ca 30 minutters ventetid), og fik at vide jeg skulle vente til næste dag. Det virkede stadig ikke dagen efter, og igen måtte jeg sidde i telefonkø i 30 minutter. Denne gang fik jjeg at vide at der var en anden udbyder på adressen, som brugte kobberet, og derfor kunne Dansk Nets signal ikke gå igennem. Jeg fik så at vide at jeg kunne ringe til TDC og finde ud af hvem der lå på linjen, og få dem til at lukke den. Det gjorde jeg så, og fik at vide det var CyberCity. Dem ringede jeg til, og fik at vide at de ikke kunne lukke linjen, fordi det var en firma-forbindelse. Altså en form for medarbejder-bredbånd, som lejlighedens tidligere beboer havde haft. Og denne tidligere beboer skulle selv sige den op. Jeg fik hendes nummer af CyberCity, og hun fortalte at hun havde sagt internettet op på adressen.
Jeg ringede så tilbage til Dansk Net og fortalte dem dette, og medarbejderen her bandede og svovlede over CyberCity, og sagde at han ville ringe til TDC og bede dem om at lukke alle tidligere forbindelser der lå på kobberet. Den 17 januar, 12 dage efter jeg havde fået forbindelsen oprettet, kunne jeg stadig ikke logge på nettet. Jeg ringede til dem igen, og en medarbejder prøvede at guide mig gennem opsætningen af routeren, men hun måtte til sidst opgive. Efterfølgende legede jeg med indstillingerne selv i 5 minutter, og så kunne jeg endelig logge på nettet.
Min første regning overraskede mig så med et gebyr på 285,- kr, for "forkerte stamoplysninger". Jeg ringede og spurgte hvad det betød, og fik at vide at det skyldtes at jeg ikke havde oplyst om, at der var en anden udbyder på adressen da jeg bestilte internet. (HOW THE HELL SHOULD I KNOW????)
Efter lang tids brok i telefonen opgav jeg, efter nærmest at være blevet svinet til af en af Dansk Nets medarbejdere for ikke at være tilfreds. Jeg sendte så en mail og bad om at få refunderet betalingen for de 12 dage hvor jeg ikke havde internet. Jeg fik svar om at jeg kunne få 32,- kr tilbage. (Jeg betaler 250,- i måneden.) Da jeg så spurgte om jeg fremover kunne nøjes med at betale 90,- kr om måneden for internet, rettede de beløbet til 85,- kr, som jeg modtog retur.
Jeg vil klart anbefale folk at bestille internet et andet sted, for mage til elendig service findes ikke!
Mvh