Jeg læste lige den anden dag at der var én herinde der havde fået slettet alt sin post. Da dette helst skulle undgås føler jeg at det er relevant at tage dette emne op.
Gør følgende for at undgå noget tilsvarende:
Gem eller udskriv alt i adressekartoteket Outlook
Gem alle poster i adressekartoteket inkl. undergrupper. Klik på adresser > marker en af posterne > hold Ctrl nede, medens du trykker på bogstavet a > højreklik i det blå felt og klik på kopier. Åbn notesblok (notepad) > højreklik > sæt ind. Nu vil samtlige navne og oplysninger inkl. undergrupper blive vist, og du kan gemme og udskrive efter behag.
Sikkerhedskopi af adressekartotek
Lav en sikkerhedskopi af din adressebog:
Åbn stifinder> windows> Application Data> Microsoft,
kopier mappen: Address Book, og gem den et sikkert sted.
Gem brevene i Outlook Expres:
Ved samme lejlighed kan man gemme alle de breve, der ligger i de forskellige mapper, nogle indeholder nok vigtige oplysninger: Tryk på Gendan (det er den midterste knap i øverste højre hjørne af skærmen, den der har en firkant med fed streg foroven) tag fat med musepilen i kanterne på den ramme der nu er på skærmen, og få den til at fylde højre halvdel af skærmen. Åbn Stifinder og gentag ovenstående øvelse, så Stifinder ligger på den venstre halvdel. Udvælg det bibliotek hvor du vil gemme brevene og marker det i venstre kolonne i stifinder, gå op filer og klik på ny> mappe, der åbnes nu en ny mappe i højre ramme, denne er markeret med blå skrift, du kan omdøbe den til post ved blot at skrive post på tastaturet, nu trykker du på enter 2 gange og der kommer en hvid rude i højre ramme i stifinder. Flyt markøren over i Outlook og klik på det bibliotek du vil gemme, klik på et af brevene, hold Ctrl. nede medens du trykker på bogstavet a, nu bliver alle brevene blå, sæt musepilen i det blå felt tryk venstre musetast ned, hold den nede medens du trækker alle brevene over i det hvide felt i Stifinder, du har nu kopieret brevene i den pågældende mappe.
|