/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
betonskib
Fra : barbapap
Vist : 477 gange
140 point
Dato : 17-06-03 10:56

Hvilken type armering bruges til betonskib, hvor skaffes denne billigst?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-06-03 13:26

Den billigeste udgave er at undvære den, men også den mest usikre.
Her gælder den gamle (sø)regel:
Den dyreste, er den mest sikre.
Den billigste, er den mest usikre (livsfarlig)
Hvad er dit liv værd, hvis du skal sejle med skibet???
Tænk dig godt om, før du (i) bestemmer dig (jer)
Sikkerhed kan ikke gøres op i penge.

MVH

Kommentar
Fra : barbapap

Dato : 18-06-03 10:16

hvis jeg bruger guld som armering er det altså sikkert ?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-06-03 06:39

Armeringen til et cementskib består af spanter fremstillet i rundjern (gerne armeringsjern). Disse spanter er så beklædt med op til mange lag trådnet F.eks. kyllingetråd og er fast gjort til spanterne med "hårnåle" afr bindetråd.
Men det kræver stor indsigt, hvis det er et større byggeri du vil i gang med.
Alle materialer fås i byggemarkeder.
M.v.h.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-06-03 06:44

Jeg glemte en ting. Der findes her i landet flere foreninger, hvor man går sammen og hjælper hinanden med selve støbningen som skal foregå ad een gang. Her vil du kunne hente al den hjælp der er nødvendig. Led på nettet.
M.v.h.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-11-03 22:38

Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, også i Cyberspace at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-07-04 06:41

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH

Kommentar
Fra : barbapap

Dato : 30-07-04 12:38

Jeg er specielt interresseret i det fintmaskede net, ca 0.7 - 1 mm, maske ca. 1 cm . jeg mener det var i handelen for en 10 års tid siden,
jeg kan ikke finde en levenrandør i dag.

Mvh.

Kommentar
Fra : drabant22

Dato : 12-11-05 15:34

Hvis du bruger armering der ligger så tæt kan betonen jo ikke komme igennem maskerne, og styrken bliver meget ringere. Det er nødvendigt at få en til at regne ud hvor armeringen skal ligge, for at optage kræfterne bedst muligt. Armeringen skal optage de trækkræfter der kommer i skroget fra rig og bølger. Desuden skal du bruge en speciel beton der ikke suger vand, således at armeringen ikke ruster og midster sin styrke

m.v.h.
Brian