/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
vandafregning
Fra : kurt1234
Vist : 374 gange
50 point
Dato : 29-02-12 20:11

Hjælp hvis i kan. En vandregning på 28.000kr for forbrug i okt nov og dec huset var under ombygning og vandet ikke sluttet til før jeg flyttede ind d 1-12 2011. Helsingør vandforsyning siger jeg bare skal betale men det er sku for grovt. Min advokat som ordnede købet det var en tvangsaktion får ikke svar fra forsyningen trods rykkere og de blir ved med at sende mig regning med rykkerbeløb. Er der nogen sted jeg kan søge hjælp til at klage??? meget gerne hurtig svar da regningen skal betales i morgen. tusind tak.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-02-12 20:24

Hejsa.
Naturligvis skal du da ikkke betale når du kan bevise at vandet IKKE var tilsluttet.
Du må ha' en eller anden form for dokumentation på at det er tilslutter efter de datoer.
Det må kunne bevise det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-12 20:26

Du må kunne se den tilmelding som de afregner efter. Datoen kan jo ikke være før du overtog ejendommen.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 29-02-12 20:26

Der er ingen klageinstanser.
Vandforsyningen forsøger nok at få dig til at betale hvad den tidligere ejer skylder, men den går ikke.
Det skal så ha stået i papirene vedrørende tvangsauktionen.

vic200

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-12 20:27

Sammen med en tilmelding skal der også være en målerstand.

Kommentar
Fra : kurt1234

Dato : 29-02-12 20:41

tak for jeres svar når jeg skriver tilsluttet mener jeg åbnet på hovedhanen. jeg eftersøger et sted jeg kan klage over regningen, nogen som har forstand på sådan sager. Advokaten har sendt afregningstallet da huset blev solgt til mig men de reagerer jo ikke på hans breve.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-12 20:48

Hvis det skal gå stærkt så gå på kommunekontoret og betal unde protest, og få en kvittering hvor der står at du betaler under protest. De kan da ikke bare sende en regning. Der skal ligge dokumentation for det beløb de kræver.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-12 20:51

Citat
jeg eftersøger et sted jeg kan klage over regningen

Og det kan du kun hos vandværket....

Deres ord er i første omgang LOV - dernæst kan du jo så lave et søgsmål, men det er DIG der skal bevise at aflæsningen IKKE passer eller at måleren er fejlbehæftet.....

De sender jo ikke en afregning ud uden der er en eller anden form for talforbrug....

Iøvrigt hæfter ny ejer for forbrug - har nogen lavet fejl undervejs er det dem du skal rette dig søgsmål mod - men forvent ikke medhold

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-03-12 22:25

hvis du starter med at smide dem en tur i ekstrabladet, så kan det jo være de får kigget ordentligt på regningen og kommer til fornuft.
hvis det ikke hjælper, kan jeg anbefale kåre quist fra kontant.
ellers er der jo forbrugerombudsmanden. han tager sig også af den slags.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 02-03-12 09:21

Hvad siger din advokat egentlig til at de ikke reagerer?
Hvis du ikke har betalt, kan du indsætte beløbet på en lukket konto i banken. Dermed angiver du juridisk, at du er i stand til og evt. villig til at betale dersom du dømmes til det ved en retssag.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-03-12 05:18

1 hvor sidder vandmåleren henne?
2 hvad stod den på da du overtog huset
3 hvad står den på nu?

For som i mange sommerhuse sider den i en brønd og hvis folk har glemt at lukke FØR måleren er der så en utæthed efter måleren så er forbruget dit og dit alene

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 04-03-12 00:28

Citat
...hvis folk har glemt at lukke FØR måleren er der så en utæthed efter måleren så er forbruget dit og dit alene

Jeg vil gerne præcisere:
Det vand, som måleren kan måle (strømmer igennem måleren) skal husejeren betale.
Er der en lækage inden vandet når måleren, hæfter leverandøren for vandudstrømningen.

Men kurt1234's problem er først og fremmest om man overhovedet på nogen måde har kunnet tappe vand på ejendommen. Hvis man ikke kunne det, kan leverandøren da ikke kræve penge af en manglende leverance.