Siemens contra Ericsson
Fra : DadsToy

Dato : 13-11-01 21:16

Hej

Jeg skifter over fra NetExpress (med et ATM Siemens modem) til BB og har i
dag modtaget min pakke til BB. Jeg har så i anden anledning talt med
NetExpress og de mener det er forkert jeg har modtaget et Ericsson
delefilter og modem for når jeg kører Siemens på mit nuværende NetExpress
skal den næste også være en Siemens (Noget med centralen). Når jeg så
snakker med BB siger de at det skal være Ericsson.

Hvem har ret og har det noget at sige?

--
Best regards
Dads Toy

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-11-01 21:18

"DadsToy" <dadstoyREM@mail.flashmail.com> wrote in message

> Hvem har ret og har det noget at sige?

Hvis du spørger i den interne news:tele.internet.adsl ved det nok bedre....

Fra : DadsToy

Dato : 13-11-01 21:58

> Hvis du spørger i den interne news:tele.internet.adsl ved det nok
bedre....
Damn... Det var faktisk også meningen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-11-01 21:35

On Tue, 13 Nov 2001 21:15:33 +0100, DadsToy wrote:

> [...]
> et Ericsson delefilter og modem for når jeg kører Siemens på mit
> nuværende NetExpress skal den næste også være en Siemens

Hvis du bliver tildelt en ny port, så kan de jo være på en Ericsson
DSLAM

> (Noget med centralen). Når jeg så snakker med BB siger de at det skal
> være Ericsson.
>
> Hvem har ret og har det noget at sige?

Der er ikke nogen binding mellem produkt, og DSLAM type, men det betyder
ikke noget om du er koblet til den ene eller anden type.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : S. Andersen

Dato : 14-11-01 00:30

"DadsToy" <dadstoyREM@mail.flashmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal den næste også være en Siemens (Noget med centralen). Når jeg så
> snakker med BB siger de at det skal være Ericsson.

BB har ret .. jeg går ud fra de har slået din "ledningsvej" op og fundet af
du kobler til en Ericsson central (eller ihvertfald skifter til en sådan) i
og med den central der kører med dit ATM er for gammel til at kunne klare
RFC (PPPoE) protokollen !

Og JA det har noget at sige ! hvis du får det forkert udstyr kommer din ADSL
ikke til at virke !

--
Søren Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-11-01 01:02

"S. Andersen" <[nospam]@nospam.com> skrev i en meddelelse
> den central der kører med dit ATM er for gammel til at kunne klare
> RFC (PPPoE) protokollen !

Så bliver den opgraderet

Fra : S. Andersen

Dato : 14-11-01 02:01

> "S. Andersen" <[nospam]@nospam.com> skrev i en meddelelse
>
> Så bliver den opgraderet

Tja tjo .. nogen af dem kan altså ikke klare opgradering. F.eks problemer
med signal til 10bt efter PIO tybe opgradering. så bliver man som regel bare
flyttet til anden "central". Der kan jo sagtens være en 2-3-4 stykker i
samme område !