konstant træthed
Fra : Mark Jensen

Dato : 09-12-00 00:03

Hej (jeg er 21år)

Jeg har nu i mindst ½-1 år været meget træt, meget af dagen. Det har
været tiltagende. I starten gav jeg mit natarbejde skylden, men da jeg
i dag er dagarbejder igen, og har været det i et halvt år, må jeg
konstatere at det ikke er skylden.
Men da jeg ved selvsyn kunne konstatere at ikke kun var jeg træt
næsten hele dagen, men mit udseende havde også forandret sig, væk var
"spillet i øjnene", og i stedet nogle trætte øjne. Først i dag kom jeg
endelig til læge, og er så blevet viderediregeret til
laboratorieafdelingen på sygehuset(på mandag), for at finde ud af
hvad der er galt. Lægen tog blodtrykket, men der lå fejlen altså ikke.
Jeg er spændt/nervøs på hvad det kan være. Jeg håber/regner med at jeg
"blot" mangler et eller andet, som medicin/tilskud kan give mig, men
jeg undrer mig over hvad det mon kan skyldes. Er der nogen
læge-faglige, som har nogle idéer til, hvad min næsten konstante
træthed kan skyldes?
Det skal siges, at jeg selv mener at jeg har gjort meget for klare
problemet selv, men da jeg dyrker mere sport end gennemsnittet, får en
del frisk luft, spiser ret sundt, så er det svært at bevare
optimismen.
Jeg håber virkeligt at det kan få en ende, og jeg igen kan blive den
friske unge flotte fyr, jeg var for lidt over et år siden.

MVH
Mark

Fra : Tina

Dato : 09-12-00 23:03

Mark Jensen <hede@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a3166ef.274512@news.inet.tele.dk...
> [...]
> Jeg håber virkeligt at det kan få en ende, og jeg igen kan blive den
> friske unge flotte fyr, jeg var for lidt over et år siden.

Mit umiddelbare gæt er jernmangel. Men det kan være vildt mange ting, så
vent og se, hvad prøverne viser.

Tina

Fra : Mark Jensen

Dato : 09-12-00 23:32

On Sat, 9 Dec 2000 23:02:55 +0100, "Tina" <pwr2me_dk@yahoo.dk> wrote:

>Mark Jensen <hede@post.tele.dk> skrev i en

>Mit umiddelbare gæt er jernmangel. Men det kan være vildt mange ting, så
>vent og se, hvad prøverne viser.
>
>Tina

Tak Tina, jeg synes faktisk det lyder som et rigtig godt bud.
Jeg kan derudover iøvrigt supplere min liste med at min urin meget
ofte er meget gul(og det til trods for at jeg faktisk drikker temmelig
meget væske), og så, måske deraf afledt, at jeg bliver ret nemt
svimmel.
Det kan være lidt svært at vente, men jeg er meget glad for at jeg
endelig er kommet til læge.
Jeg håber meget snart at blive en frisk gut igen, og have energi til
de basale ting, som jeg ikke har i øjeblikket, såsom at rydde op og
lign.
VH
Mark

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-12-00 00:43

> [...]
> ofte er meget gul(og det til trods for at jeg faktisk drikker temmelig
> meget væske), og så, måske deraf afledt, at jeg bliver ret nemt

Hvis din urin er meget gul, så drikker du for lidt vand. Og hvis du er på
det lille hus med mere end 2 timers mellemrum, så drikker du også for lidt.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-12-00 01:25

Maria Frederiksen wrote:

> Og hvis du er på
> det lille hus med mere end 2 timers mellemrum, så drikker du også for lidt.

Jeg skal altså med længere mellemrum (typisk 3-4 gange i døgnet).
Og min urin har det fint (dvs. "farve" [eller bedre sagt mangel på
farve] og mængde)

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Min forlovede og jeg søger en 2 værelses-lejlighed i Kbh.

Fra : Tina

Dato : 10-12-00 11:25

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nszY5.6401$72.95940@twister.sunsite.auc.dk...

> Hvis din urin er meget gul, så drikker du for lidt vand. Og hvis du er på
> det lille hus med mere end 2 timers mellemrum, så drikker du også for
lidt.

Kan du henvise til det sted, hvor du har læst dét?

Misfarvning af urin kan skyldes mange andre ting, end lige, at man ikke får
nok væske. Bl.a. kan en del fødevarer misfarve urinen, en hel række sygdomme
kan også gøre det. Og hos nogle er deres urin bare meget mørk, uden der
ligger noget til grund for det.
Det er svært at sige noget om, når vi ikke ved, hvad og hvor meget Mark
spiser, drikker, motionerer osv.

Tina