Ikke mavesår, men "Reflux"
Fra : Morfar Rune

Dato : 30-11-00 15:55

Hej NG

Jeg har skrevet her nogle gange, men gør det igen for at få nogle gode råd!

Jeg har haft bøvl med maven siden starten af september. Jeg har været ved
læge utallige gange og været på Acinil, kuracid og er nu på Lanzo.

Først fik jeg af vide at det var "for meget mavesyre (produktion)", men nu
kan det også være mavesyre reflux, hvilket betyder at mavesyren løber op i
spiserøret fordi lukkemusklen mellem mave og spiserør er for svag.

Jeg må ikke spise fed mad - men hvad er "fed mad"? hvor ligger grænsen.

Nogle folk siger at jeg skal leve med mine mavesmerter resten af livet (jeg
er 21 år, mand), det er forhåbentligt ikke sandt?
Når jeg stopper min pillebehandling skulle symptomerne komme igen. Jeg håber
at nogen kan fortælle mig at det ikke passer.

Jeg har ikke drukket alcohol siden midten af september, ryger ikke og
drikker ikke kaffe.

Jeg har fået råd om mælk, kiks, brød, kogte grøntsager, små men mange
måltider og afstressning.

Er der nogen der har andre ideer til at få den smerte væk?
Hvordan styrker jeg lukkemusklen mellem mavesæk og spiserør?

Hilsen Rune

Fra : Lene B.Jensen

Dato : 01-12-00 16:20

Hejsa, Rune!

Prøv at gå til en zoneterapeut, det er ofte effektivt til denne form for
helbredsproblemer.
Hilsner fra Lene
www.satzone.com/lene
krystallerne og mennesket